همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

ترامپ واقعا چه می گوید؟!

نوشته ی زیر توسط دوست عزیزمان جناب دادو ارسال شده است ...با تشکر فراوان از ایشان

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا با تصویر ابلهانه ای که از ترامپ (‌نامزد ریاست جمهوری آمریکا )‌ در رسانه های داخلی و برخی رسانه های خارجی نشان داده می شود ، این فرد هنوز در کورس رقابت مانده و در برخی جاها ترس مقامات آمریکایی از رای آوردنش ،‌ خواب خوش را برایشان حرام کرده است ...

مطمئناَ‌ اگر ما دوستش نداریم که نظرمان در سطح بین الملل خیلی مهم است (!) بخاطر حرفهای ضد اسلامی اوست (‌تازه اسلامی که ۸۰٪ آن مخالف زنده بودن ما شیعیان است !!‌) و این طبیعی است که آمریکائی ها هم از رئیس جمهور ما بدشان بیاید ،‌ بدلیل حرفهای ضدآمریکایی اش !!!


نوشته ی زیر را یک ایرانی مقیم آنور آبها نوشته است ، بعنوان یک فرد از آزادی بیان استفاده کرده و تا جائیکه می توانسته و حوصله اش کشیده است نوشته است ... بنظر من برای اینکه خیلی از این ور آبی ها از بن بست « ترامپ کیست و چه می گوید !؟‌ » بیرون بیایند متن جالبی است ،‌البته شاید کافی نباشد.


داشتم به این فکر می کردم که چرا همه دنیا علیه ترامپ هستند؟ و بعد هم به اینکه اگر ترامپ در آمریکا رای بیاورد یعنی اینکه این همه مخالفت فقط یک پروپاگاندای روشنفکری بوده است و طرز فکر ترامپ طرفدار دارد. ترامپ واقعا چه می گوید؟


+

ترامپ یک نابغه اقتصادی هست که هزاران خانواده آمریکایی مستقیم یا غیر مستقیم از طریق کار آفرینی او نان می خورند. ترامپ پول و صنعت و بازار را بسیار بهتر از خیلی کسانی می شناسد که فقط کتاب خوانده اند و نه تنها هیچ کاری در خصوص بهتر کردن وضعیت معیشت مردم نکرده اند بلکه در خیلی موارد با توصیه های اشتباه مردم را از چاله به چاه انداخته اند.


+

فرض کنیم در ایالات متحده ده میلیون سکنه غیر قانونی وجود دارد. یعنی یک هشتم جمعیت ایران. یعنی یک ششم جمعیت فرانسه و در حدود یک چهارم جمعیت کانادا. دقت کنید که مهاجر غیر قانونی با پناهنده یا آواره جنگی یا ویزای موقت یا هر مورد دیگری فرق دارد. یعنی کسی که به عمد و با قصد قبلی و به طور غیر قانونی از مرزهای کشوری عبور کرده و پارازیت امنیت، اقتصاد و قانون آن کشور محسوب می شود. کدام کشور را در دنیا سراغ دارید که با مهاجرین غیر قانونی در این حجم مدارا کنند؟ چرا باید ایالات متحده این میزان مهاجر غیر قانونی را پذیرا باشد؟ کل کشورهای اروپایی لیاقت نداشتند آوارگان جنگی شناسنامه داری را پذیرش کنند که خودشان سبب جنگ و ویرانی سرزمین آنها شده اند. آن هم آواره جنگی و نه مهاجر غیر قانونی. ترامپ می گوید مهاجرین غیر قانونی باید خاک آمریکا را ترک کنند.


+

کشورهای اسلامی بسیار موفقی در دنیا وجود دارند که قوانین اسلامی را مو به مو اجرا می کنند. چنان گردن و دست و پا می زنند که قصاب سر محل با مرغ و خروس چنین کاری نمی کند. بانوان در کمال حیا در زیر خروارها لباس مشکی وظیفه ارضا مرد را به بهترین وجه انجام می دهند و حتی اجازه ندارند ماشین برانند. نمونه اش عربستان سعودی. کشوری بسیار پیشرفته و مدرن با دارایی های کلان یا قطر یا جدیدا مالدیو. حالا چه دلیلی دارد که این مومنان خدا در ایالات متحده زندگی کنند و بعد از نماز صبح و ظهر و شام با انواع اشربه از ناپا، اطمعه از کانزاس و دختران بلوند از تکزاس حال و هول نمایند و بعد هم چند هواپیما را به نمادهای اقتصاد آمریکا بکوبند و کل آمریکا و اقتصادش را در شوک فرو ببرند. و بعد هم در قلب آمریکا مسجد بسازند و بدبخت های دیگری را به عنوان تروریست معرفی کنند؟ و هر وقت هم آمریکایی ها اعتراض کردند آنها را تهدید کنند که اقتصاد آمریکا را با پایین آوردن قیمت نفت یا بیرون کشیدن دارایی هایشان دچار شوک خواهند کرد. ترامپ می گوید اسلامیستها باید از آمریکا خارج شوند و به کشورهایی بروند که حکومت اسلامی مورد نظرشان به دقت و با کیفیت بالا در آنجا بر قرار است. آیا حرف بدی می زند؟ شما اسلامیستهای افراطی را در کشور خودتان تحمل می کنید؟


+

بخشی از آمریکاییها اعتقاد دارند که اسلحه در آمریکا باید آزاد باشد، دلیلش هم پیشینه تاریخی آمریکا و نحوه شکل گیری این کشور است. برای مثال فراموش نکنید که تنها کشوری در دنیا که ارتش انگلیسی ها را به دریا ریخت آمریکا بوده است. با خوب و بد اش کاری ندارم فقط یک واقعیت تاریخی را بیان کردم. فهم دلیل مقاومت بخشی بزرگی از جامعه آمریکا برای حفظ آزادی حمل اسلحه برای خارجی ها همانقدر مشکل است که شما به یک آمریکایی بگویید در خاورمیانه بخشی از مردم هم نماز و روزه می گیرند و هم مشروب می خورند و هم آن کار دیگر می کنند.


و خیلی چیزهای دیگر که نه من حوصله نوشتن اش را دارم نه شما حوصله خواندنش را همینقدر که روشنفکرها می گویند ترامپ اخ هست، لابد هست! اصلا به من چه! خلاصه خیلی فکر کردم به اینکه چرا آمریکایی ها اینقدر مخالف ترامپ هستند که می گوید که می خواهد که ایالات متحده را به عصر طلایی اش یعنی دوران پست مدرن باز گرداند. تنها چیزی که به عقلم رسید این است که آنها چشم دیدن نخست وزیر خوش تیپ و مودب و لیبرال کانادا را ندارند! خدایی ترامپ خیلی بد ترکیب است!

نظرات 8 + ارسال نظر
نگین دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت 10:23 http://parisima.blogfa.com

سلام
اینقدر این مطلب رو دوست داشتم که برای همسرم هم با صدای بلند خوندم و گفتم شما که اینهمه در مورد ترامپ میخونی، بیا کمی هم من از ترامپ برات بگم !

از اونجاییکه هیچوقت علاقه به مسائل سیاسی نداشتم و کلاً حتی فکر کردن به دنیای زشت سیاست حالم رو بد میکنه، شناخت درستی از شخصیت ترامپ نداشتم

خوندن این مطلب باعث شد یه شناخت نسبی پیدا کنم
ممنون از همشهری خوبم جناب دادو ..

راستش من خیلی خوشم اومد از اهدافی که ترامپ در برنامه کاریش داره

نمیدونم چرا یاد اون شخصیت بزرگ سیاسی افتادم که شنیدم سالها قبل مردم ایران در یک مقطع زمانی پیشرفت و شکوفایی کشور رو مدیون قاطعیت و جدیت های ایشون بودن ..

من اگه یک شهروند امریکایی بودم بدون شک به جناب ترامپ رآی میدادم .. الان که نیستم! فقط براش آرزوی موفقیت میکنم

درضمن
از نظر من اصلا هم بد قیافه نیست
تازه اگر هم باشه، بقول شاعر:
صورت زیبای ظاهر هیچ نیست/ای برادر سیرت نیکو بیار ...

بازم ممنونم جناب دادوی عزیز ...

دادو یکشنبه 16 خرداد 1395 ساعت 10:46 http://goo.gl/Mfd9tb

با سلام خدمت سهیلا بانو ...


مطمئنا جایگاه علی پروین بسی بالاتر می باشد ، چرا که شخصیت خودساخته ای هستند و هر چه که باشند بیشتر از یک مهره هستند !! یک درصد از کسانی که در سه سال گذشته دکتر ظریف را می شناسند در سی سال گذشته او را نمی شناختند در حالیکه صد درصد فوتبالی ها ( از هر رنگی که حساب کنید ) در سی سال گذشته علی پروین را می شناسند و این یعنی علی پروین یک مهره نیست !! اگر ریاست جمهوری دو کاندید داشته باشد ؛ یکی ظریف و یکی پروین ، من حتما به علی پروین رای می دهم !!
احمدی نژاد و ظریف و ایضاً اکثر دیگران (!) مهره های سیاسی هستند و بخودی خودی چیزی نیستند نه در تئوری و نه در عمل !! ولی یکی مثل ترامپ در گذشته ی خود شخصیتی خودساخته و خاص هستند ، هم در تئوری و هم در اقتصاد و هم کارآفرینی و هم در جبهه گیری ها !!!
با تشبیه ترامپ به احمدی نژاد شما مرتکب بزرگترین ترور سیاسی جهان شده اید !!!

سهیلا جمعه 14 خرداد 1395 ساعت 20:43 http://nanehadi.blogsky.com

سیاست یعنی دکتر ظریف،اقتصاد یعنی علی پروین،این دو تا نمیتونن به جای هم باشن.

سهیلا جمعه 14 خرداد 1395 ساعت 20:40 http://nanehadi.blogsky.com

میترسم یه احمدی نژاد برا خودشون آورده باشن،اقتصاد خیلی مهمه اما سیاست چیز دیگه ای هست.سیاست یعنی دکتر ظریف،اقتصاد یعنی علی پروین،البته شاید خوب مثال نزده باشم،ولی شما میتونی این دو تا رو جای هم بشونی.

دادو جمعه 14 خرداد 1395 ساعت 00:42

با سلام خدمت بزرگواران ...

خدمت سهیلا بانو همین مقدار عرض کنم که بحث اختلاف نظر برای انتخاب ترامپ مربوط به آمریکاست و ایران و نظرش در این قضیه محلی از اعراب ندارد ؛ هرچند بازتاب اخبار کاندیداها صرفا بصورت مغرضانه ای انجام یافته و همیشه جای سوال باقی می گذارد ...

و اما همطاف بانو ؛ این مطلب در صفحه ی « فیسبوق » نامبرده بود و همین قدر بود ... البته که ساختار سیاسی آمریکا قویتر از این است که یک رئیس جمهور بتواند یکشبه به هم بزند ولی این دلیل بر کم قدرتی روسای جمهورشان نیست ...

سپاس از جناب امین زاده ی عزیز به پاس اینکه همیشه هستند

علی امین زاده پنج‌شنبه 13 خرداد 1395 ساعت 15:10 http://www.pocket-encyclopedia.com

با تشکر از جناب دادو. خواندم اما نظر خاصی ندارم

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 13 خرداد 1395 ساعت 11:09 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
جسارتا این هموطن مقیم آنورآبی از دوستان است و صرفا برای شما نوشته یا جایی دیگر هم ثبت شده است؟
منظورم اینست این متن کامل نظریات ایشان است یا گزیده شما از نوشته ایشان؟
خوو این متن پَرِش! زیاد داشت برای من
.
"...چرا همه دنیا علیه ترامپ هستند؟"
"... خیلی فکر کردم به اینکه چرا آمریکایی ها اینقدر مخالف ترامپ هستند"
...
نمی دانم از کجا خواندم که: ریس جمهور های آمریکا نمی توانند چندان تغییری در کشورشان ایجاد کنند. خوو اتاق فکر ثابت است (همان دانایان پولدار و قدرتمند صهیونیسم آشنای خودمان که بس ثابت قدم هستند در شیوه های کشورداری شان)

سهیلا چهارشنبه 12 خرداد 1395 ساعت 15:24

سلام من چیزی از سیاست نمیدونم فقط اینقدر حالیم هست که اگر ما دوست نداریم کسی در انتخاب ما دخالت کنه واونو زیر سوال ببره ، لابد بقیه مردم کشورهای دیگه هم همین نظر را در مورد خودشون خواستار هستند وقتی مردم کشور ما یک نفر رو بعنوان رییس جمهور انتخاب میکنند ممکنه خیلی از مردم کشورهای دیگه از قیافه اون خوششون نیاد ولی به انتخاب مردم ایران احترام میگذارند وبه پاس این احترام ، علیرغم میل باطنیشان او را در مجامع بین المللی تحمل کرده هرچند آن شخص رعایت ادب را هم نکرده و به آنها ناسزاگوید میخواهم بگویم ممکن است ترامپ برای مردمی غیر از ساکنین کشور امریکا فردی بد قیافه باشد ولی شاید رییس جمهور کار آمدی برای کشورشان باشد چه خوب است ما هم یاد بگیریم به منتخبین سایر ملل دنیا احترام بگذاریم همانطور که خود ما از دیگران این انتظار را داریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد