همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

پَـک

سلام


نخست توجیه 

خوو چه کنم! نه که اول ماه افتاد به پنجشنبه و ما هم شروع هرچیزی رو  از شنبه وعده می‌دهیم امروز شنبه سوم مهر اینجایم 


بعد درباره عنوان این نوشته "پَـک"

 قبل‌تر که مجری برنامه امروزی‌ها، برای خواندن اس ام اس های بینندگان از این کلمه استفاده کرد نَوَفهمیدم منظورش چیست، نمی دانم چرا ذهنم رفت سراغ پکیج !؟

این هفته با روشن کردن تی وی باز همان برنامه و همان کارشناس آی تی رو دیدم که ناغافل شنیدم که پَک مخفف پیامک است.

گرچه ما را نکنی یاد ولی ما هستیم... دل به پَـکی که نمی‌دی بستیم


خوشمان آمد، می دانیم که  SMS مخفف کلمات Short Message Service است. به معنی سرویس ارسال پیام کوتاه. که  جایگزین فارسی‌اش پیامک است. شخصا از کلمه پیامک استفاده می‌کنم و نمی‌دانم چرا! ولی اِس بزن... اِس بفرست و اِس دادم... به دلم نمی‌شیند که هیچ، یه جور دلگیرم هم می‌کند (شده شبیه کلمه عزیز که گاهی گرامی‌خواهر، به کار می‌برد خوو عزیزم و جانم دوست داشتنی‌ترند تا کلمه تک عزیز که انگار مقصود پلیدی پشتش است. والا)


بعدتر فصل نو


 

شنیده ام "پـاییـــز"

شامه ای قوی دارد

برای

عشق های کهنه...

و


پــاییــز هیــچ حــرف تــازه‌ای بــرای گفتــن نــدارد
 بــا ایــن همــه
 از منــبر بلنــد بــاد
 بــالا کــه مــی‏ رود؛
 درخــت‌هــا چــه زود بــه گــریــه مــی افتنــد
حافظ موسوی
 

 

 

آخـر  رویای نیمه شب

در کتابخانه، پوسترش رو دیده بودم از کتابهایی بود که در مسابقه کتابخوانی مطرح شده بود. یه رمان عاشقانه ساده البته.(گویا نویسنده در جایی گفته بود مدنظرش نو جوانان بوده است) با این حال خوشم آمد یه جور آرامش داشت با تمام سادگی‌اش. دیشب که تمام شد دلم خواست امام زمان هوای مرا هم بیشتر داشته باشد. دل است دیگر

ای نور دل و دیده  و جانم، چونی؟      وی آرزوی هر دو جهانم، چونی؟


 


برقرار بمانید و راضی و پرروزی

 

 





 

پ ن : راستی از امروز سرشماری اینترنتی شروع می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
نگین پنج‌شنبه 8 مهر 1395 ساعت 12:01 http://www.parisima.blogfa.com

سلام بر همساده های عزیز و گرامی و روز زیبای پاییزی تان بخیر و شادی انشاالله

و یک سلام ویژه خدمت همطاف بانوی نازنین و پر انرژی

پاییز با همه ی زیبایی هاش گوارای وجودتان نازنین

در مورد مخفف کردن، وقتی بچه هام از این تخفیف ها !! استفاده میکنن جوابشون رو نمیدم و میگم تا وقتی درست و حسابی حرف نزنین!! ببخشید، اس ام اس ندین، جواب نمیدم!!

مثلا:
dg یعنی دیگه !!
slm یعنی سلام !!!
bkh بی خیال !!!
kfn خفن !!!!!
np مشکلی نیست، یا همون نو پرابلم!!!

خلاصه که درد غریبی گریبان ملت رو گرفته و حتی در این مورد هم بشدت راحت طلب شدیم!!

سلام سلام.متشکرم از حضور گرمتان بانو
با slm و np آشنا بودم در چت های گذشته (یاهو یادش بخیر)
منتهی این dg جالبست ها
راحت طلبی رو نگین که ملت منتظر نشستند علاوه بر یادگیری زبان در خواب و آسان لاغر شوید، یه قرص هم دربیاید برای استحمام! (مثلا قرص رو قورت بدهند و تمیز و خوش بو و حمام رفته شوند)

پک؟!؟! بامزه بود! البته من از این مخفف سازیها زیاد می کنم. مثلاً جخ.

آن روز برای یکی از دوستان ترک زبان اس ام اس زدم که خج غذا عالیه.
چون می دونست من یه خرده ترکی بلدم طی یک جوابیه ی مفصل کلی برای من تشریح کرد که جخ نه و تو اشتباه شنیدی و باید بگی چوخ یا چخ.
البته من هم بهش جواب دادم چوخ رو می دونم منظور من جخ بود=جات خالی البته بعدش که براش اس ام اس زدم: جخخ دیگه فهمید منظورم چیه.

برای منم پک بامزه است. البته شخصا یا حرف نمی زنم و با اشاره می رسانم یا چنان حراف می شوم که قشنگ مخاطب شیرفهم شود
جخخ،جات خیلی خالی... خوو اینم یه جور فارسی رو پاس بداریدست

دادو شنبه 3 مهر 1395 ساعت 12:53 http://goo.gl/Mfd9tb

سلام

چه تخفیف سبکی ست این پک !! اصلا به دلمان ننشست !! خوب است که ما مجبور به استفاده از آن در محاوراتمان نیستیم ...

پائیز و بهار و زمستان بهانه ایست تا ما خودمان را بیرون بریزیم والا درختان مانند کارمندان منضبط و درستکار ( می دانم هضم اش سخت است !!) به تقویم مانند برنامه ی کاری نگاه می کنند !! نه برگ پوشی شان شادی آفرین است و نه برگریزانشان جانکاه !!

ایشالا که زیر سایه عنایاتشان قرار داشته باشید ...

ماه مهر است و بوی مدرسه و بدو بدوی بچه ها و ... بشخصه از زمان مدرسه هیچ دلخوشی نداشته و از همان رو در از یاد بردن خاطراتش در ذهن من سرعت بالایی دارد !! با این حال دوست دارم به خاطراتی که برخی با ذوق و شوق از مدرسه تعریف می کنند گوش بدهم ...

سلام
خوو به دلم همطاف نشست البته در مقایسه با " ِاس"
گویا کلهم همه چی بهانه است برای برون ریزی
ان شاءالله، اگر خدا بخواهد
منم از دوران تحصیلم دل‌خوشی ندارم. البته دوستی ها و همکلاسی ها و رفتار و گفتارشان گاه دلخوشم می کنند بویژه با تماشای عکسهای آن سالها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد