همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

مگس !

من واسه امروز یک مطلب دیگه نوشته بودم، اما در آخرین لحظه یهویی این فکر به ذهنم رسید که ما تا الان هر پستی تو همساده ها نوشتیم، در رابطه با آدمیزاد بوده، برای همین تصمیم گرفتم محض تنوع هم که شده، اون پستی رو که  نوشتم بذارم کنار و برای امروز در باره ی یک چیز دیگه بنویسم، راجع به یک حشره ی فسقلی که بعضی وقتا آدمها رو تا سر حد مرگ، کلافه و مستأصل و عصبانی می کنه، موجودی به نام مگس که بعضیها معتقدند یکی از جسورترین و گستاخ ترین حشراته!
شما چقدر در باره ی مگسها اطلاعات دارید؟ آیا می دونید مگسها چقدر عمر می کنند؟ یا مثلا خبر دارید مگسها، زمستونها کجا می رن و هر بهار، سر و کله شون از کجا پیدا می شه؟
 مگسها در بهترین شرایط بین یک تا سه هفته زندگی می کنند. این حشرات طاقت گرمای خیلی زیاد یا سرمای زیر صفر رو ندارند و اگه در چنین شرایطی قرار بگیرند دسته دسته فررررررررررررررت می شن!
شاید بعضیها بگن با این حساب باید نسل مگسها در فصل زمستون منقرض بشه، پس چرا ما هر بهار دوباره چشممون به جمال مگسها روشن می شه؟
گروهی فکر می کردند مگسها از مناطق گرم به مناطق دیگه کوچ می کنند، بعضیها هم تصور می کردند مگسها به خواب زمستونی می رن و در فصل بهار از خواب بیدار می شن!
تحقیقات ثابت کرده  مگسها، نه به خواب زمستونی می رن و نه از زادگاهشون دور می شن، به ندرت پیش میاد که مگسی هجرت کنه و بیشتر از 16 کیلومتر از موطنش دور بشه. (حد متوسط پرواز هر مگس 400 متره )
... اگه یک روزی مگسی وارد خونه ی ما بشه بیچاره ست! چون من تا توی خونه، چشمم به یک مگس می افته، همون موقع بهش می گم: خدا بیامرزدت! اما ظاهرا بعضیها با مگسها زندگی مسالمت آمیز دارند و کاری به کار مگسها ندارند. این مگسهایی که ما در بهار می بینیم حاصل زاد و ولد مگسهایی هستند که تو زمستون، یک جای گرم و نرم پیدا می کنند و به تولید مثل خودشون در اون مکانها ادامه می دن.
مگس تخم هاشو معمولاً درون زمین، شکافها، چوب و یا کودهای حیوانی می ریزه. یک تا چهار ساعت طول می کشه تا تخمها تبدیل به لارو بشن. لارو مگس، از گیاهان یا مواد حیوانی پوسیده تغذیه می کنه. بعد از 4 روز ، لارو مگس تبدیل  به شفیره می شه، حشره 5 روز به صورت شفیره می مونه و در طول این 5 روز، علاوه بر اینکه در حال دگرگونیه، استراحت هم می کنه. بعد از 5 روز، مگس به دنیا میاد .
با این حساب از زمانی که مگس تخم ریزی می کنه، تا زمانی که مگسها از شفیره بیرون می آن، حدود 10 روز طول می کشه.

هر یک جفت مگس بالغ، در عرض یک تابستون می تونند ۳۲۵/۹۲۳/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ نوزاد مگس تولید کنند! (ممیز گذاشتم تا راحت تر این عدد رو بخونید. فکر می کنم به حروفی اینجوری خونده می شه:  325 تریلیون و 923 میلیارد و 200 میلیون! درست خوندم؟ کاش الان یکی از اختلاس کنندگان اینجا بود و در خوندن این رقم که برای ما خیلی بزرگه و برای اونا خیلی کوچیک، کمک مون می کرد! ....راستی امروز یک چیزی یاد گرفتم : بیلیون و میلیارد یکی اند!!! )

هر یک جفت مگس در طول یک سال بین 8 تا 10 نسل رو به وجود میارن! در حال حاضر بیشتر از 750000 نوع مگس وجود داره.

اگه یادتون باشه، تو کتابهای درسی می خوندیم که چشمهای مگس مرکّبه و از هزاران چشم کوچک دیگه تشکیل شده، برای همین مگس می تونه در آنِ واحد به هر طرف نگاه کنه (حالا ببینید من چقدر زبلم که می تونم مگسها رو در ایکی ثانیه به دیار عدم بفرستم! )

راستی می دونستید که کلیه ی مگسها به شکل مربعه؟! پاهاشون هم سوپاپ داره، واسه همین می تونند روی شیشه و سقف راه برن و نیفتند!

خدا رو شکر که قورباغه ها و وزغها و مارمولکها و پرنده ها، مگسها رو نووووووش جان می کنند وگرنه با این میزان تولید مثل، زمین رو تصاحب می کردند!


پی نوشت 1- همه ی شما ویکیپدیا رو می شناسید. سایتی که مطالبش توسط مردم نوشته می شه. تو ویکیپدیا همه جور مطلب پیدا می شه و عجیب اینکه در ویکیپدیا، مطلبی در باره ی خرمگس درج نشده.
و جالب تر اینکه وقتی تو گوگل، کلمه ی خرمگس رو سرچ کردم، بیشتر مطالبی که پیدا شد، در رابطه با رمان خرمگس اتل لیلیان وینیچ بود! (اگر این کتاب رو نخوندید حتما بخونید، من تو دوران جوانی خوندمش و اون زمان خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم )

پارسی ویکی، یک خط در باره ی خرمگس  نوشته: مگس کلان، که بر جراحت کرم می اندازد، مگس درشت که غالباً در باغها و بر درختان گرد آید، مگس درشت که بر روی گوسپندان نشیند.

پی نوشت 2- خبر دارید که مگسها در مقابل حشره کش ها به شدت مقاوم شدند؟ نسل بیستم هر جفت مگس، در مقابل حشره کش ها، هزار برابر مقاومتر از اجدادشون هستند!!!

پی نوشت 3 - عمدا عکس نذاشتم، آخه می ترسم هر بار این صفحه رو باز کنم و چشمم به عکس مگسه بیفته، با حشره کش بیفتم به جون صفحه ی مانیتور!

پی نوشت 4 - برای نوشتن این پست از اینجا و اینجا و اینجا  استفاده کردم.

نظرات 13 + ارسال نظر
ستاریان یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 19:50 http://mostafasatarean.blogsky.com/

به آدرسهایی که گذاشتید مراجعه کردم و این اشتباه توی اونجاها هم تکرار شده! و ظاهرا شما فقط نقل قول کردید

اشتباه نیست ببم جان ...نویسنده که نگفته اون یک جفت مگس در فصل تابستون یا برای یک سال زنده می مونند .اونا می میرند اما نسلشون ادامه پیدا می کنه

ستاریان یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 19:39 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
نوشتید:
مگسها در بهترین شرایط بین یک تا سه هفته زندگی می کنند.
و
هر یک جفت مگس بالغ، در عرض یک تابستون می تونند
۳۲۵/۹۲۳/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ نوزاد مگس تولید کنند!
و
هر یک جفت مگس در طول یک سال بین 8 تا 10 نسل رو به وجود میارن!
...
بالاخره مگس ها در بهترین شرایط یک تا سه هفته زندگی می کنند؟ یا بیشتر و در طول یکسال زندگی خودشون 8 تا 10 نسل رو هم بوجود میارند!
کلیه داشتن مگس هم برام عجیب بود ها!

سلام
اجداد در عرض یک تا سه هفته می میرند ولی نسلشون ادامه پیدا می کنه نویسنده ی مقاله یک جفت مگس رو در نظر گرفته و بعد تعداد بچه هاشونو که به صورت تصاعدی اضافه می شه در فصل تابستون حساب کرده . تعداد نسلهای یک جفت رو هم در یک سال محاسبه کرده

kamangir جمعه 9 مرداد 1394 ساعت 08:12 http://ranandegan.blogsky.com

سلام

من با شنیدن اسم مگس یاد این بیت افتادم که :

ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
عز خو میبری و زحمت ما میداری

تا عز خودمو نبردم بپرم ووووووووززززززززززززززز

سلام
جناب کمانگیر یک غلط کوچولو تو مصرع دوم دارید :
عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری (عرض =آبرو)
البته کلمه ای که شما به جای عرض نوشتید هم جالبه چون عز به معنی غلبه کردنه
اتفاقا دیروز همین بیت سر زبون من افتاده بود و هی واسه خودم تکرارش می کردم

ناهید جمعه 9 مرداد 1394 ساعت 04:03

مریم جان از طرف من به آقا کامی سلام برسون و بهشون آفرین بگو
در ضمن علیک سلام سارا بانوی عزیز
راستی مریم جان داداش اصلان بهت سلام می رسونه و می گه تمرین " زووووووووو " را حتما انجام بدید ، چون در زمان جنگ چایدران وقتی که می گید " آی نفسسسسس کش " خیلی به دردتون می خوره

ممنون نی جان تو هم به داداش اصلان عزیز سلام برسون و بگو جمعیت اخوان همینجوریش هم در مقابل ما نمی تونند عرض اندام کنند
راستی نی جان دوست عزیزی دیشب برای من نوشتند ( هر چقدر نفس عمیق کشیدن خوبه ، زو کشیدن کار خوبی نیست چون با کمترین کمبود اکسیژن سلولهای مغز بلافاصله شروع به از بین رفتن می کنند)
ببم جان بهتره در این باره تحقیق کنی و اگه واقعا این کار ضرر داره انجامش ندی .

ناهید پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 20:45

سلام مجدد
مریم جان آفرین به تو و همطاف عزیز و سارا بانو و دخترعزیزشون و جناب دادو و... البته یکی از خواهرها در 35 ثانیه رکورد زده و ستاره جان هم در 22 ثانیه ...
مریم جان اگه بهت بگم که زووووووووووو کشیدن من چند ثانیه شده ، شاید بگی ای بابا تو چطور تا حالا زنده موندی ؟!
باید بیشتر تمرین کنم بعد نتیجه رو بهت می گم

سلام نی جان عزیز
مال همه مون چند ثانیه بود راستی کامی 23 ثانیه زوووووووووو کشید و با آه و حسرت گفت قدیما خییییییلی بیشتر از این می تونسته زوووووو بکشه
35 ثانیه خیلی زیاده ماشاءالله به این همه نفس
ناهید جان مطمئنم با همتی که تو داری از ما می زنی جلو

sara پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 19:29

سلام خدمت ناهید بانوی عزیز ......

من و دختر کوچیکه هم زووووووو را امتحان کردیم... هر دو تقریبا ۱۷ ثانیه توانستیم زوووو بکشیم !

ببم جان یک بار دیگه تمرین کنید چون من 22 ثانیه زوووووو کشیدم و تازه از خودم راضی نیستم

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 18:52 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
نخست: منم این وبلاگ رو در سرچ امروز یافتم.زده بودم "مگس و ارتفاع"
بعد: برای بازدم زووو... تا الان 30 ثانیه رکورد!
بروم تمرین کنم ببینم چه خواهد شد

سلام
چه خوب ! پس شما تو خوندن مطالبش جلوتر از من نیستید
ماشاءالله 30 ثانیه ؟ پس یک پا ورزشکارید
من دو بار امتحان کردم هر دوبارش شد 22 ثانیه

دادو پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 18:31 http://dado23.blogsky.com

سلام
مگس ها آلارم های طبیعی برای نشان دادن میزان بهداشت محیط هستند و از نظر فرهنگی دشمن تفکر و تمرکز می باشند ، حضور یک مگس ناخوانده می تواند تمام برنامه های فکری را بیکباره ریسیت نماید...
اصولا کسی مگس را دوست ندارد ولی عده ی کمی می توانند برای رهایی از دست آن راه چاره داشته باشند و اکثریت بصورت ناعلاج با آن کنار می آیند...
با این حال نقشی که مگس در گرده افشانی و چرخه ی حیات طبیعت ایفا می کند شاید او را از انسان که یک تخریب گر است در ردیف بالاتر قرار می دهد و این اصلا خوب نیست !!

من به سفارش سارا بانو عملیات زووووو را در حین آماده کردن وسایل ددری امتحان کردم ، بار اول 20 ثانیه و بار دوم 30 ثانیه طول کشید ، وقت نداشتم والا به رکورد یک ساعت هم می رسیدم !!

سلام
دیروزدر یکی از این مقالات خوندم : (در اواخر جنگ جهانی دوم با کشف د.د.ت اعتقاد به احتمال از بین رفتن کامل مگس سیاه در آینده بسیار زیاد بود. ولی طی سالهای پشین مگس سیاه با کسب مقاومت در برابر حشره کش ها به حالت خطرناک در آمده است.)
بعد از خوندن این چند جمله من یاد مائو افتادم و کاری که او در چین انجام داد . سال 87 من در همین رابطه یک پست تو وبلاگم زدم با این عنوان :
اگر یک ذره را بر گیری از جای ...ﺧﻠﻞ ﯾﺎﺑﺪ هﻤﻪ ﻋﺎﻟﻢ ﺳﺮاﭘﺎﯼ
با توجه به اشاره ی شما به نقش مگسها همین الان رفتم گشتم و اون پست رو پیدا کردم تا شما و دوستان بخونیدش :
( در سال 1958 وقتی مردم چین ،دسته دسته از گرسنگی می مردند ، مائو رهبر حزب کمونیست چین گفت : عامل مرگ و میر مردم ، گنجشکها هستند چون اونا غلات رو می خورند ، بنابراین برای حفظ غلات باید گنجشکها کشته بشن ! به دنبال فرمان قتل عام گنجشکها ، مردم چین با قاشق و قابلمه به مزارع رفتند و شروع به زدن قاشقها به قابلمه ها و ظروف فلزی کردند ، گنجشکهای بخت برگشته از ترس جرات نداشتند روی زمین بشینند، در نتیجه بعد از ساعتها پرواز ،بر اثر خستگی و گرسنگی بر زمین افتادند و مردند !...اما مائو از یک نکته ی خیلی مهم غافل بود ! گنجشکها علاوه بر خوردن غلات ، آفتهای گیاهی رو هم می خوردند ... با مرگ گنجشکها ، آفتهای گیاهی به سرعت رو به ازدیاد گذاشتند و غلات رو از بین بردند ،در اون سال از 20 میلیون هکتار زمین‌ ،هیچ محصولی برداشت نشد، چینی ها مجبور شدند دامها رو هم بکشند چون دامها رقیب انسانها در مصرف غلات بودند ! بعد از این اتفاق دولت چین طی یک درخواست فوق محرمانه از شوروی خواست در سریع ترین زمان ممکن 200 هزار گنجشک به چین ارسال کنه !)
اگه وقت داشتید رکورد یک ساعت رو می زدید ؟!!! بعدش ما باید دور از جونتون می گفتیم : فاتحه مع الصلوات !
(راستی ناهید بانو زووووووووووووو بازی رو راه انداخت)

sara پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 15:46

سلام.....

امان از دست مگس ها ....... اینقدر سمجند که توی وبلاگ هم رهامون نمی کنند

اما من میگم مگس ها رو میشه تحمل کرد ....ولی آدمهای مثل مگس رو نه !
اونایی که مثل مگس فقط روی زشتی ها زوم می کنند ...
اونایی که مثل مگس ... هرچی ردشون می کنی باز میان و بهت می چسبند و مزاحمت می شند...
اونایی که مثل مگس ...فقط ازشون آلودگی منتشر میشه و شرند.....
مگس اگه مگسی میکنه ... مهم نیست چون طبق ذاتش عمل میکنه .... ولی با آدم هایی که مگسانه رفتار می کنند ... چه باید کرد!!!؟
ممنون مریم بانو ....از پست متفاوتتان ...

سلام
ممنون سارا بانو برای اینکه به مگس های انسان نما اشاره کردید
اتفاقا ظهر امروز موقعی که داشتیم ناهار می خوردیم همسرم گفت تو و خواهرت جزء معدود کسانی هستید که اصلا تو کار زن برادر و عروسهای خواهرت دخالت نمی کنید
گفتم من خیلی زرنگ باشم عیب و ایرادهای خودمو رفع کنم ! وقتی من می دونم خودم هزار ایراد و اشکال تو کارمه واسه چی برم سراغ عیبهای دیگران ؟!
به نظر من برای اینکه از شر اینجور مگسها در امان باشید تنها راهش اینه که بهشون اعتنا نکنید و تا جایی که امکان داره ارتباطتونو با این افراد کم کنید .

ناهید پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 14:18

سلام مریم جان
به قول سعدی :
من دگر شعر نخواهم که نویسم که مگس
زحمتم می دهد از بس که سخن شیرین است
و این در مورد مطالب و نوشته های خوب ِ تو صدق می کنه ، چون الان می بینم که مگی روی مانیتور نشسته
قبلنا بهت گفته بودم که ما تو خونه بهش مگی می گیم ، واقعا راست میگی اگه مگس پاشو تو خونه بذاره ، تا اونو از خونه بیرون نکنیم ،همه ی کارها تعطیل می شه . البته این روزها به علت رعایت اصول بهداشتی دیگه تو خونه ها خیلی کم سر و کله شون پیدا می شه ولی تو مناطق جنگلی و باغهای اطراف تعدادشون خیلی زیاده و واقعا آدم از دستشون کلافه می شه
شنیدم که اومدن خرمگس تو خونه شانس میاره ! شاید اینو بهمون گفتن تا از وجودش کفری نشیم ، البته راه حلی هم برای بیرون کردنش داریم که :
اگه شب باشه چراغهای خونه رو خاموش می کنیم و بیرون از خونه رو روشن می ذاریم ، خرمگس جذب نور می شه و به راحتی از خونه میره بیرون و اگه روز باشه ، باز فضای خونه رو تاریک می کنیم و خر مگس به علت روشنایی تشریف می بره بیرون ، به همین سادگی البته برای مگس هم این راهکار جواب می ده ها...
به هر حال ممنون از اطلاعات جامع و خوبی که در مورد مگس دادی
داشتم تمرین زوووووووووو می کردم ، وقتی چشمم به عنوان مطلب خورد " ویززززززززززززز" یه لحظه با خودم گفتم نکنه مریم جان هم در مورد "زووووووووووو " نوشته ...
آخه داداش چند روزه بهم تمرین تنفس داده ، دمِ عمیق و بازدم به شکل "زوووووووووووووو " هر چند هنوز نتونستم رکورد بشکنم
راستی مریم جان ببین چند ثانیه با بازدم می تونی زووووووووووو بگی ؟ برام لطفا بنویس
و اگه دوستان عزیز هم برام بنویسن ممنون می شم

سلام سلام صد تا سلام
نی جان چقدرطبع تو لطیفه ، واقعا جالبه که برای پستی با موضوع مگس هم کامنتتو با شعر شروع کردی تو خونه ی ما هم به ندرت مگس پیدا می شه اما بعضی وقتا که در خونه یا در بالکن باز و بسته می شه یهویی یک مگس وارد می شه و مرگ خودشو رقم می زنه (بعضی هاشون مثل یک بچه مگس خوب ، وقتی در بالکن رو باز می ذارم می رن بیرون اما اکثرشون دوست دارند تو خونه بمونند و روی غذاها بشینند)
- یادش بخیر بچه که بودیم خیلی وقتا زوووووووووو بازی می کردیم .
سال 90 که عمل جراحی کردم به مواد بیهوشی حساسیت داشتم و سخت دچار تنگی نفس شدم طوری که نفس کم می آوردم و مدام سرفه می کردم . طیق تجویز دکتر یک دستگاه برای تقویت تنفس خریدم که باید توش فوت می کردم و توپهای داخل دستگاه رو حرکت می دادم ، هر چی بیشتر بهتر ! وضع من افتضاح بود و به زور یک توپ رو کمی حرکت می دادم . الانم روبراه نشدم و موقع نفس کشیدن سینه م تحریک می شه البته جوهر نمک و وایتکس هم بی تاثیر نیست .
الان کامی و بچه ها خوابند بعدا زوووووووو می کشم و نتیجه شو بهت می گم اما ای کاش تو هم می نوشتی چقدر زووووووووووو می کشی
دست داداش اصلان عزیز درد نکنه که اینقدر به فکر خواهر مهربونشه
نی جان من 22 ثانیه

rouhi پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 13:05 http://koushesalam.blogsky.com

سلام.
وقت بخیر... خدا قوت...

راستش این اولین مطلبیه ک درمورد مگس ها خوندم...
و خوشحالم ک امروز مواردی به گنجینه ی کوچک معلوماتم افزوده شد...

----------------------------------------
این ابیات هم در قبال پستتان،
تازه پخته شده... هنوز داغ است...

می رود روزی بیابان، یک مگس
بعد، زآنجا سوی صحرای طبــس
می شود مهمان مردی، بی خبر
می خورد در سفره ی او هر چه هس
می کند تا مرد قصد اعتراض
مرد را گوید مکش دیگر نفس
تازه این سفره همه سهم من است
عرضه گر داری بزن بر سفره، دس
مرد تا آن جمله را از او شنید
سفره را ول کرد و زآنجا زود جس...
---------------------------------------
قلمتان هماره بر صفحه جاری باد...
عمرتون دراز...

شاد باشید...

سلام
خوش به حالتون که می تونید فی البداهه و داغ و تازه در باره ی هر موضوعی شعر بگید ، حتی در باره ی مگس ممنون دستتون درد نکنه خیلی زیبا بود
یک استادی داشتیم می گفت آدمها می گن : خدایا واسه چی مگس رو خلق کردی ؟
مگسها هم به خدا می گن : خدایا واسه چی انسانها رو خلق کردی ؟

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 10:08 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
خداییش نمی دانستم مگسها هم کلیه دارند!
و
با این مطلب، یاد گرامی دوستمان جناب خرمگس افتادم ها "سقراط خطاب به حاضران در دادگاه: شما مردم این شهر ، مانند اسب تنبلی هستید که احتیاج دارید برای اینکه راه بیفتید ، خرمگسی گاهی به شما نیش بزند و من همچون آن خرمگس بوده ام..."
و
اینجا در آپارتمان مگس کم دیدم و تصورم اینست که میانه خوبی با ارتفاع ندارند! ( گویا مگسی که ارتفاع 30هزارپایی رو هم تجربه کرده باشد بوده. والا
http://endoftheworld.persianblog.ir/post/31/)
.
برقرار بمانید و راضی

سلام
اتفاقا دیروز منم یاد جناب خرمگس افتادم رمان خرمگس هم در ارتباط با جمله ی حکیمانه جناب خرمگسه .خرمگسی که خواب و آرامش رو از بعضیها می گیره...
چه وبلاگ جالبی این وبلاگها رو چطوری کشف می کنید ؟ حیف که تا سال 88 بیشتر ننوشته . این پستش که فوق العاده بود (مسافر دائمی پرواز 968) سعی می کنم پستهای دیگه ش رو هم بخونم . ممنون که معرفیش کردید

سهیل پنج‌شنبه 8 مرداد 1394 ساعت 09:31 http://sobhebahary.blogfa.com/

سلام و وقت بخیر
اول از همه میخواستم بگم ط ن ب که یادم اومد اینجا نهی شده ایم از این اقدام وبلاگ پسندانه
بعدش ممنون از اطلاعاتتون در مورد مگس ولی من یک تجربه میخواهم بیان کنم . وسط بر بیابون که هیچ جنبده و خزنده و چرنده و پرنده ای پیدا نمیشه ، شما فقط کافیه که بنشینید و یک سفره نون پنیر باز کنید . در عرض ایکی ثانیه دور و برتون پر میشه از مگس . من نمیدونم اینهمه مگس چطوری و یهویی پیداشون میشه . این کار را من بارها و بارها مشاهده کردم و توسط یک کشاورز پیر با تجربه باهاش آشنا شدم . یادگار دوران جوانی و دانشجویی ام بود

سلام
چون من اولین دشت رو از شما دریافت کردم برای همین استثناءً سر کیسه رو شُل می کنم و 10 صندوق از جواهرات اصل سلطنتی رو تقدیم می کنم به شما

برید حالشو ببرید ولی خودتونو کنترل کنید و یهویی همه شونو نریزید تو بازار چون باعث تورم می شید (کارمند جماعت کجا این همه جواهرات دیده ؟ من مطمئنم امروز آب می زنید ته صندوقها ! )
- من فکر می کنم این مگسها تو خاکند چون در یکی از مقالاتی که استفاده کردم نوشته بود :
در هند، در یک دوهزارم از هر متر مکعب خاک ، تعداد 4024 مگس زنده یافت می شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد