همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

و جمعی هم ساده . . .


                           به نام خدا 
همیشه در جمع بودن را دوست داشتم ،از همان دوران نوجوانی همیشه کلماتی همچون " باهم . . " و "همگی . . ." و "دور هم . . . " همراه جملاتم بوده . در میان جمع و با جمع بودن برایم خیلی خوشایند بوده و حس خوبی بهم میداده و میده . در میان جمع همیشه راحت تر بودم و تا توانستم با افراد هر جمعی که بودم سعی در ارتباطی مناسب و دوطرفه و خوب داشتم. در میان جمع بوده که خیلی از درسهای زندگی را آموختم و از تجربیات دیگران استفاده کردم . گرچه بعضی وقتها به واسطه خصلتی که اکثر ما ایرانی ها داریم بعد از مدتی جمع هایمان به عناوین مختلف بهم خورد. ولی خب تجربیات تلخ و شیرینی که به همراه داشت همیشه برایم مثمر ثمر بوده.
و حالا در جمعی جدید هستم. جمعی جدید را تجربه میکنم. جمعی  در مجازستان و وبلاگستان. جمعی به صورت وبلاگی جمعی به شکلی خاص. قبلا در وبلاگ گروهی بودم ولی اونجا برای خودمان بودیم ، خودمونی در کامنتدونی برای هم می نوشتیم و از تجربیات هم استفاده میکردیم و می خندیدیم . اما اینجا در کنار این همسایه های ساده قراره که برای یک محله ای صحبت کنیم . قراره که در خانه مهر و محبت امون را باز نگه داریم و از رهگذران و همسایه ها بخواهیم که در جمع ساده ما گام نهند و ببیند آنچه که ما برایشان فراهم آورده ایم . دور هم بشینیم و صحبت کنیم . . . حرف بزنیم و. . . کارخدارا چه دیدید شاید گاهی هم فریادی بر سر هم بکشیم . . . مگر در زمان قدیم همسایه ها با هم دعوا و قهر نداشتند خب بعد از چندی آشتی هم داشتند. پس می خندیم . . . صحبت می کنیم . . . و شاید گاهی هم اخم . . . ولی هستیم و حرف می زنیم . تجربه ای جدید را میرویم که داشته باشیم و از این بابت خیلی خوشحالم.
پ ن 1: خداییش این بلاگ اسکای هم زرنگه ها . من برای اینکه توی این وبلاگ گروهی بتونم بنویسم مجبور شدم یک وبلاگ الکی (اون هم درکمتر از دو دقیقه) ایجاد کنم تا اجازت ورود به همساده ها را بهم بدهد. اونوقت هی می آیند واز بلاگفای ما بد می گویند.
پ ن2 : با عرض معذرت از جناب ستاریان گرامی که مجبور شدم پست زیبای ونوستالژیک قبلی اشان را اینگونه به شهادت برسانم

نظرات 6 + ارسال نظر
شنگین کلک یکشنبه 28 دی 1393 ساعت 23:49 http://shang.blogsky.com

سلام و خوش آمد خدمت آقا سهیل و تبریک به دیگر حضارکه جمعشان افزون شده است
بگمانم حالا بجای چهارسوق میتوان عنوان هفت سوق را به همساده ها لقب داد البته به مصداق قلم هر نویسنده سلاح اوست می توان هفت سامورایی را هم درنظر گرفت
خوب هفت سنگ هم تداعی دوران کودکیست اما دور ازجان مگر ما سنگیم ؟ خوب شاید هفت بیجارهم بدنباشد ازاین جهت که هفت نوع نگرش متفاوت درهمسایگی هم
قرارگرفته اند . بگذریم خواستم اذهان اعضارا به حرکتی اندازم درخصوص پیشنهاد تعدادی نام جهت بررسی برای نام وبلاگ . موفق و پیروزباشید .

همطاف یلنیز شنبه 27 دی 1393 ساعت 22:08 http://fazeinali.blogfa.com/

نخست: درود برجمع و بر گرامی همشهری
و بعد: سلام ویژه بر جناب ستاریان، مدیرالگروه، مالک الگروه، باعث الگروه،سلطان الگروه، ارباب الگروه، رئیس الگروه، امین الگروه، شیخ الگروه، عزیز الگروه، فعال الگروه، قدارالگروه، نصاب الگروه، حاذف الگروه؛رحم کنید بر ساکنین محله بلاگفا و بیشتر از نام این سرای به فکر ورود سهلتر به اینجا باشید.
سپاس و بدرود

سلام همطاف خانم
من فقط کلنگ زن این گروه هستم و هیچکدوم از این القاب به من نمی چسبه.
ورود به اسکای تابع شرایط عضویت توی اسکای هستش اونوقت من این وسط چیکاره بیدم؟

ستاریان شنبه 27 دی 1393 ساعت 18:28 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
خوب راجع به محاسن اسکای و معایب بلاگفا چیزی نمی نویسم چون مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
منم اولش که عبدالحسین خان همین که ساکن اتاق بغل شنگین کلک را اشغال کرده اند از منشوری بودن این اسم گفتند زیاد التفات نکردم اما بالاخره با دومین تذکر با خودم گفتم تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها!
حالا شما نگاه نکنید که ما پاستوریزه هستیم و این چیزا رو نگاه نمی کنید اما من دیدم که این دوتا با هم پچ پچی کردند و شریکی یک نصاب آوردند و همین اول کار بشقاب برداشتند و رفتند پشت بوم و ماهواره شون رو به طرف همسایه های اون ور آب میزون کردند و شنگول و کیفور، جلدی برگشتند پایین!
اصلا اومدیم فردا اسم همساده ها توی دهن ها افتاد و خواستند ببینند ماها چه شکلی هستیم و از کدوم کره نازل شدیم و رفتند و یواشکی و درگوشی از گوگل سراغ ما رو گرفتند و با اون عکسهای......(بوق) رسیدند و یا به عکس های مفصل همساده ی کلاه قرمزی با اون دماغ و سر کچل برخوردند. اونوقت ما دیگه چه جوری می تونیم سرمون رو بلند کنیم و با خلق الله چشم تو چشم بشیم؟

مریم شنبه 27 دی 1393 ساعت 17:36

سلام سلام صد تا سلام
- خدا رو شکر که شما تونستید در بسته رو باز کنید و وارد خونه بشید ، همشهری همطاف تون کُشت ما رو ، بس که این چند روز دلش شور شما رو زد و تو هر کامنتی که گذاشت نوشت همشهری من مونده پشت در بسته !
- وبلاگهای گروهی که ما داشتیم اصلا قابل مقایسه با این وبلاگ نیست ، کمتر پیش میامد که ما روی پستها زوم کنیم برای ما تنها چیزی که اهمیت داشت کامنتهایی بود که هیچ ربطی به پستها نداشتند !
- راستی دیدم آقای ستاریان نوشتند اینجا اصلا عیب نداره ! حالا من هی دندون روی جیگر می ذارم و نجابت به خرج می دم و هیچی نمی گم اما شما شاهد باشید که این اسکایی ها خودشون با رجزخونی منو آنتریک می کنند !
یکی از بزرگترین معایب اسکای اینه که کامنت نوشته شده ، مثل تیری که از چله ی کمان رها بشه قابل برگشت و ویرایش نیست ! در حالی که بلاگفا جان این امکان لازم و حیاتی رو برای کاربران عزیزش فراهم کرده
اووووووووووووووووه ! شونصد هزار سال دیگه هم بلاگ اسکای به بلاگفا نمی رسه !
- آقای ستاریان عجب حرفی می زنید ها ! یعنی بعد از ساختن هر سریال مبتذل ، شما می خواید یک لغت رو از فرهنگ لغت ما حذف کنید ؟!
عمر سریالها کوتاهه (خوشبختانه من این سریال رو ندیدم و از وجودش تا همین چند روز پیش بی خبر بودم ) به نظر من درست نیست که شما به خاطر یک سریال ، این واژه ی زیبا رو از فرهنگ واژگان ما حذف کنید !
اصلا من چه کاره بیدم ؟ هر کاری دلتون می خواد بکیند

ستاریان شنبه 27 دی 1393 ساعت 14:49 http://mostafasatarean.blogsky.com/

با اضافه شدن شما، کم کم جمع مان باید روی تک تک سوالات پست ابتدایی نظر خودمون رو بنویسیم و به تصویب برسونیم. البته بلاگفایی ها که به محله ی تازه اومدند احساس غریبی می کنند تا چرخی توی محله بزنند و محاسنش رو ببینند( عیب که اصلا نداره) و بهش عادت کنند تصمیم می گیریم که بریم یا باشیم و همینجا شروع کنیم. بعد با دادار دودور و سرنا و دهل به جهانیان اعلام کنیم که ما آمده ایم و آماده ایم که جهانی شویم تا بروند کنار و جایی شایسته برای ما خالی کنند
من اسم همساده ها رو مطابق با توصیه ی سردار عبدالحسین خان و به اشاره اون کلک با فتح کاف و لام توی گوگل جستجو کردم و به عکس های اجق وجغ رسیدم و فکر می کنم اولین کار باید عوض کردن اسم وبلاگ باشه! شما هم ببخشید که اسباب نیاورده باید وانت بگیرید تا همگی به خونه ی جدید نقل مکان کنیم. خب این به اون در:حنده:

ستاریان شنبه 27 دی 1393 ساعت 14:44 http://mostafasatarean.blogsky.com/

به به! سلام مشدی سهیل
آقا بالاخره بعد عمری آرزو، چشممان به جمال منور شما روشن شد
به جمع دوستانه ی ما خیلی خوش امدید و خوشحالترم که شما یک چنین روحیه ای جمعی دارید
با نزول اجلال فرمودن شما حالا شدیم هفت همساده، البته اگر خود همساده ها که شخصیتی حقوقی است (مدیر هر که باشه این خانه در اختیار اوست) را هم حساب کنیم!
چه سر و شکل باحالی پیدا کرده این خونه:

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد