همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

خانه سبز ^_^

به نام خداوند رنگین کمان

سلام

 

 هنوز هم معتقدم نیازهای اولیه و لازم زندگی آدمیزاد؛ خوراک، پوشاک و مسکن است. هرسه، از نوع خوب ها ( خوب، نه بهترین ^_^ ). با این همه،به قول دوستی؛ آدمی برای زندگی، برای خوشحالی و برای شادمانی به چیزی بیش از نان و آب و سقف و لباس و زاد و ولد احتیاج دارد . اینکه بتوانی از عمق وجودت بخندی، گریه کنی، دوست داشته باشی، عشق بورزی و لذت ببری...

برای داشتن تمامی این حس ها، خندیدن و گریه و شادی، گویا لازم است با دیگران باشی، برخوردها روی دهد و بگویی و بشنوی حتی با ملون ها و دست و دلبازها!

مرحوم نوذری می گفت حدود 40-45 سال طول کشید تا کاراکتر های "ملون" و "دست و دلباز" را پیدا کردم و محبوبیت این کاراکترها بدلیل وجود آنها در جامعه است. آن مرحوم می گفت: مشابه دست و دلباز در همسایگی مردم است و به همین خاطر مردم به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند.

این روزها تکرار سریال "خانه سبز" دوباره مرا برد به آن روزها. اغلب فکر می کنم در زمان خوبی به دنیا آمده و کودکی و نوجوانی ام را سپری کردم. گاه تماشای این سریالها... شنیدن و دیدن زندگی مشابه دیگران آرامم می کند. حس شبیه بودن و تنها نبودن شاید تحمل و پذیرش نواقص و کاستی ها را بیشتر کند و حس دوست داشتنی عشق را، ملموستـر...

اسفند به نیمه اش نزدیک می شود و این سال کهنه رو به اتمام است و باز همگی، منتظر بهاری سبز، تابستانی گرم و پاییزی رنگ رنگ هستیم و البته برف و چه خوب است این امید و انتظار.

...

زمان می گذرد آماده می شوم برای دَشت امــروزم، بروم سراغ گرامی والدین، تا بیشتر بشنوم و بگویم و بخندم و ...


 

...

-          دقت کردید وقتی به هم می رسیم می گوییم "حالت چطوره؟" ( حالتان خوب است؟ )

نمی گوییم گذشته ات یا آینده ات ( دیــروز و فردا ) می گوییم "حال" ت

این جملات را از افسانه بایگان در یه برنامه تلویزیونی شنیدم. جالب بید برایم . امیدوارم حال امروزتان خوب باشد خوبِ خوب

 

نظرات 9 + ارسال نظر
شنگین کلک سه‌شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 14:05 http://shang.blogsky.com

سلام
واقعاً نمی تونم حدس بزنم که کامنت نوشتن در یک وبلاگ گروهی که هرروز آپ میشه ، برای یک پست تاریخ گذشته چه حکمی داره تازه اونهم برای نویسنده ای که معمولاً عادت به پاسخ دادن به کامنت هاش نداره . یحتمل مثل انداختن سنگی در چاهی عمیق باشه . بگذریم . خواستم آرزوکنم برای همه ابناء بشر که نیازهای اولیه و دومیه و سومیه و همینطور الی آخرشون همه برآورده بشه و آرزوهاشون به حقیقت بپیونده . درضمن ممنون از تصویر گل زیبا . و عذر تقصیر از دیررسیدبه پست .

دادو سه‌شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 12:49 http://dado23.blogsky.com

سلام
ایام بکام ...
تکرار خانه سبز خاطره ای را برایم سبز نکرد ، هرچند تنها مشتری تماشایش در خانه من بودم !! شکیبایی هم با زمان رفت ، البته ماندگاری چند اصل دارد و یکی هم زورکی است !!
نوذری را از نزدیک می شناختم جلوه ی رادیویی خوبی داشت ولی بیرونی اش زیاد خوب نبود ، هر وقت او را می دیدم یاد داستان دلقک افسرده و روانشناس می افتادم !!
در مورد نقل قولی از افسانه ی بایگانی شده باید بگویم ترک ها وقتی بهم می رسند می پرسند کئفین نجوردی ؟ که معنی اش می شود اوضاع دلخوشی ات چطور است که می تواند در برگیرنده هر سه زمان باشد !!

زندگی یک نیاز اصلی دارد و آن فلسفه زندگی داشتن است !!

نکته دان سه‌شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 09:44 http://noktedan.blogfa.com/

سلام
من هم با شما هم عقیده ام
من هم فکر میکنم خوب موقعی به دنیا آمده ام

من گل بازی کرده ام کشتی گرفته ام گل کوچیک بازی کرده ام خاک بازی کرده ام الک دولک و هفت سنگ وقلعه بازی کرده ام قایم موشک کرده ام رابط و زوو و تیله بازی کرده ام من عکس بازی کرده ام ، سنگ بازی کرده ام ، من سرم توی سنگ بازی شکسته است ، من سر شکسته ام ، من دعوا کرده ام ، رفاقت کرده ام ، آشتی کرده ام ، من از درخت بالا رفته ام ، من تیرکمان درست کرده ام ، من یه قل دو قل بازی کرده ام
و خیلی چیز های دیگر که الان حضور ذهن ندارم و اصلا به ذهن بچه های امروزی هم خطور نمیکند ..

امیری-عبدالرسول سه‌شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 07:13 http://abamiri.blogfa.com

سلام
ممنون با یاد آوری سریال خانه سبز مارا بردید به زمانی نه چندان دور که هنرمند عزیز مرحوم شکیبایی را در این سریال می دیدیم ...

بزرگ سه‌شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 06:59

سلام
امید که همواره (حال)تان خوب باشد

ناهید دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 20:49

سلااااااااام

سبز سبزم ریشه دارم
من درختی استوارم

سبز سبزم ریشه دارم
در زمستان هم بهارم

شور و عشق و شادیم را
از خدایم هدیه دارم

سبز سبزم ریشه دارم
ریشه در اندیشه دارم

هرچه هستم هرچه باشم
چشمه ام پاکم زلالم...


پست زیبایی بود ، ممنون همطاف جان

مریم دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 18:23

سلام
شفیعی کدکنی هم در این شعر از بهانه های زندگی گفته :

کمترین تحریری از یک آرزو این است
آدمی را آب و نانی باید و آنگاه آوازی...
در قناری ها نگه کن، در قفس، تا نیک دریابی
کز چه در آن تنگناشان باز، شادی های شیرین است.
کمترین تصویری از یک زندگانی،
آب،نان،آواز،
ور فزون تر خواهی از آن، گاهگه پرواز
ور فزون تر خواهی از آن، شادی آغاز
ور فزون تر، باز هم خواهی، بگویم باز...
آنچنان بر ما به نان و آب، اینجا تنگ سالی شد
که کسی در فکر آوازی نخواهد بود
وقتی آوازی نباشد،
شوق پروازی نخواهد بود

چقدر کدکنی عزیز خوب گفته اگر دغدغه ی نان و آب باشه نه شوق پروازی نخواهد بود !
- در دهه ی 60 و 70 کارتونها و سریالهای خوبی از تلویزیون پخش شد ...صبح جمعه مون رو هم با پریچهر بهروان و نوذری و آذری و مهرپرور و بیوک میرزایی و ...می گذروندیم . یادش بخیر

ستاریان دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 12:30 http://mostafasatarean.blogsky.com/

پست بهار را هم خواندم. یادش به خیر نامه های پستی. او چون در خارج سکونت دارد شاید بتواند با رسیدن ایمیل کمی احساس دریافت نامه را تجربه کند اما برای ما که ایمیلی از دوستی دریافت نمی کنیم، رسیدند نامه ها را فقط در خاطرات خود مرور می کنیم.
موضوع زندانی های ایتالیا برایم خیلی جالب بود و کاش سرمشقی باشد برای اداره ی زندانهای ما

ستاریان دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 12:18 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
بله زندگی جاریست و حس خوب این جاری بودن زندگی را می شود با تمام وجود حس کرد. هر چند سنگهایی بزرگ و کوچک مانع جریان زندگی می شوند، اما نقش این سنگها شکستن سکوت و ایجاد صدایی در جریان زندگیست، همین و بس!
خانه ی سبز را خوب بخاطر دارم با ساخته ی بیژن بیرنگ و مسعود رسام و بازی خوب مرحوم خسرو شکیبایی و رامبد جوان یا حمید جنتلبرگ
خدا بیامرزد منوچهر نوذری را، صبح جمعه با شمایش در خاطره هایمان جا خوش کرده و صدای ملون هنوز هم در گوشمان طنین انداز است.
ممنون از شما که حس خوبی به من دادید با این پست. امیدوارم بقیه ی دوستان هم از این حس خوب نصیبی برده باشند

سلام
این روزها جدا از دیدن بازیگرانی که دیگر نیستند لباسها تابلوها و عکسها هم برایمان خاطره انگیزند. البته جناب ستاریان "فرید جینگل برد" تو حافظه من جاگیر شده ها.گویا جوجه جنگلی منظورش بید در آن روزهای شیوع یا شروع تماشای ماهواره
حس خوبتان برقرار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد