همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

نیایش

معمولا ساعات پایانی هر سال فضایی معنوی و روحانی برای من به همراه می آورد.گویی هم  در انتظار وداع بازپسین هستیم و هم در انتظار تولدی دوباره و تلاقی این دو به زایش ققنوس می ماند که از دل خاکستر خود دوباره بال وپر می گشاید هرچقدر فکر کردم دیدم بهترین چیز در این ساعات پایان سال  نیایش است ویکی از بهترین نیایش ها، نیایش  پیر هرات،خواجه عبدالله انصاری است:

الهی ای دور نظر وای نیکو حضر و ای نیکو کار نیک منظر ، ای دلیل هر برگشته ، و ای راهنمای هر سر گشته ،ای چاره ساز هر بیچاره و ای آرندهء هر آواره ، ای جامع هر پراکنده و ای رافع هر افتاده دست ما گیر ای بخشنده بخشاینده

الهی ای بینندهء نماز ها ، ای پذیرندهء نیاز ها ، ای دانندهء راز ها و ای شنوندهء آواز ها ای مطلع برحقایق و ای مهربان بر خلایق عذر های ما بپذیر که تو غنی و ما فقیر ، عیبهای ما مگیر که تو قوی و ماحقیر اگر بگیری بر ما حجت نداریم و اگر بسوزی طاقت نداریم ، از بنده خطا آید وذلت واز تو عطاید و رحمت .

الهی حاجت بسیار دارم و بر همه چیز توانایی آنچه میخواهم میتوانی که باین بنده برسانی و از شر ظالمان مرابرهانی ای رحمت تو دستگیر ما و ای کرم تو عذر پذیر ما ، ای دانندهء هر حالی و شنوندهء هر شکوایی ،ای مجیب هر خواننده و ای قریب هر دانندهالهی دلی ده که شوق طاعت افزون کند و توفیق طاعتی ده که به بهشت رهنمون کند .

الهی نفسی ده که حلقهء بندگی تو گوش کند و جانی ده که زهر حکمت تو نوش کند .
الهی دانایی ده که در راه نیفتیم و بینایی ده که در چاه نیفتیم .
الهی دیدهء ده که جز تماشای ربوبیت نه بیند و دلی ده که غیر از مهر عبودیت تو  .
الهی پایی ده که با آن کوی مهر تو پوییم و زبانی ده که با آن شکر آلای تو گوییم .

الهی ای کریمی که بخشندهء عطایی و ای حکیمی که پوشندهء خطایی و ای احدی که در ذات و صفاتبی همتایی و ای خالقی که راهنمایی و ای قادری که خدایی را سزایی ، بذات لایزال خود و بصفات با کمال خود وبعزت جلال خود و بعظمت جمال خود که جان ما را صفای خود ده ، دل ما را هوای خود ده ، چشمما را ضیاء خود ده و ما را آن ده که آن به .


پ.ن: روز ملی شدن صنعت نفت مبارک باد

نظرات 7 + ارسال نظر
sara شنبه 1 فروردین 1394 ساعت 13:44

سلام....

آرزوهای زیبا ....از قلب های زیبا نشات می گیرد...

سال و ماه و روزتان زیبا.....

ناهید جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 19:26

سلام
با خوندن این مناجات همیشه قلبم به تپش میفته و اشکم سرازیر می شه
ایکاش بتونم برای یک بار هم شده در برابر قادر مطلق، به طور کامل حرفهامو بزنم ، نمی دونم چرا همیشه زبانم قاصره و هر وقت که می خوام دعا کنم ، اولین حرفی که گفتم این بوده که : پروردگارا ، ای خدای لایزال ، تو راز نهانم را می دانی و می دانی که بر من چه رفته است و چه خواهد آمد ! فقط حالم را به نیکوترین حال تغییر بده و ... بقیه ی دعاهام همیشه در سکوت می گذره ...
ممنون جناب بزرگ ، واقعا مناجات زیبایی است
و اما در مورد دکتر مصدق در قسمتی از کتاب دختری از ایران ، نویسنده به شخصیت دکتر و روزهای پایانی زندگی او اشاره ای داشته است که بنظرم خواندنی است .

مریم جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 16:16

این روزها به هر چه بنگری،
مژده بهار می دهد
به هر چه دست بزنی،
رنگ نوروز می گیرد.
غبار پنجره ها را که پاک می کنی،
بهار از دستان تو روی شیشه ها می نشیند.
این روزها نفس هایت هم بوی گل می دهند
انگار بهار از دل تو شروع می شود
و به دشت ها و دریاها سر می کشد.
انگار خورشید از چشمان تو بیرون می آید
و به تمام هستی می تابد.
آری
بهار می آید

یادخاطرات جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 15:43

سلام
بسیار زیبا.

:ما را آن ده که آن به

علایی جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 14:58

سلام
در این ساعات پایانی سال اگر دعایی هست زیباتر از مناجات پیر هرات نیست. یک تشکر هم بابت یادآوری روز ملی شدن صنعت نفت که گویا مناسبتی است که فقط در تقویم یادآوری میشود و حضرات چندان نیاز به گرامیداشتش نمیبینند

ستاریان جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 14:12 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
شاید کاملترین دعایی باشد که من از زبان غیر معصوم تا به حال دیده و خوانده ام. یعنی اگر این دعاها مستجاب بشود، دنیا و آخرتمان آباد خواهد شد.
در این ساعات پایانی سال آرزو می کنم که همین دعاها برای همه ی ما از همساده های عزیز و دوستان همراه و به طور کلی برای ملت ایران به هدف اجابت برسد

مریم جمعه 29 اسفند 1393 ساعت 12:58

سلام
من ط.ن.ب
دیروز بیشتر کارا رو کردم برای همین امروز سرم خلوت تره
ممنون برای اینکه نیایش زیبای خواجه عبدالله انصاری رو برای ساعات پایانی سال 93 انتخاب کردید.
برای من اوج هیجان و تپیدنهای دل ، نزدیکهای سال تحویله ! الان حالم خوبه
ان شاءالله سال 94 برای همه مون سالی پرخیر و برکت باشه

چند سال پیش این مطلب رو روزبه عزیز در وبلاگش نوشت :
دکتر محمد مصدق در سراسر عمر شریفش جز به اعتلا و آزادی و استقلال مام میهن اندیشه نکرد و آن گونه که خودش در بی دادگاه دولت کودتا فریاد برآورد:
"تنها گناهش این بود که تسلیم تمایلات خارجیان نشد و دست آنان را از منابع ملی ایران کوتاه کرد. در تمام مدت زمام داری خود از لحاظ سیاست داخلی و خارجی یک هدف داشت و آن این بود که ملت بر مقدرات خود مسلط گردد و هیچ عاملی جز اراده ملت در سرنوشت مملکت دخالت نکند."
مرد دنیا دیده و عاشقی که: "پس از ۵۰ سال مطالعه و تجربه به این نتیجه رسید جز تامین آزادی و استقلال ممکن نیست ملت ایران بر مشکلاتی که در راه سعادت و عظمت خود دارد غلبه کند و برای نیل به این منظور تا آن جا که توانست کوشید."
و این گونه که بود که برای همیشه به نماد فروزان مبارزه و مجاهدت ملت خسته و رنج دیده ایران بدل گشت .
یادش گرامی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد