همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

و بهاریه . . .

به نام خدا  

حدیث رویش

پای به هر طرف بِنِه، بهار را صدا بزن
بهار را به سیرِ کوچه ها باغ ها صدا بزن

بخوان حدیث ِرویشِ دوباه را به گوشِ گُل
به شوق ِ سبز زیستن، جوانه را صدا بزن

زلال جویبار را به سوی دشت ها بخوان
عبورِ پاکِ آب را به هرکجا صدا بزن

سکوتِ کوهسار را لبالب از ترانه کن
زخواب، آبشار را کنون بیا صدا بزن

نسیم را به سفره ی ضیافتِ سحر گهان
به روشنای پُرشُکوهِ شهرِ ما صدا بزن

شکوفه ها در انتظارِ رویشی دوباره اند
بیا و روح ِ عشق را
صدا
صدا
صدا بزن 
 

(سهیل محمودی) 

 

بهاریه

نظرات 12 + ارسال نظر
سهیل سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 15:11 http://sobhebahary.blogfa.com/

سلام و وقت بخیر
نظر مریم خانم کاملا به جا و مناسب بوده و هست
بنده به شخصه از این بابت عذرخواهم و ممنونم از اینکه ایشان به من یاداوری نمودند که در وبلاگی که گروهی هست رفتارمان نسبت به وبلاگی که شخصی باید تغییراتی داشته باشد .
آمده ایم تا چیزی بیاموزیم و من واقعا این را اکنون آموختم
با سپاس از ایشان و مریم بانو خودمان که حرف ایشان را تایید نمودند

مریم سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 10:02

سلام
راستشو بخواید منم با نظر مریم عزیز موافقم چون این وبلاگ گروهیه پس بهتره بی خیال ط.ن.ب بشیم یا لااقل برای خواننده هایی که نمی دونند ط.ن.ب حروف اختصاری "طلا - نقره و برنزه " توضیح بدیم تا تصور نکنند ما با هم حرفهای درگوشی می زنیم .
من از مریم نازنین به خاطر انتقاد صریح شون تشکر می کنم
(راستی اگر بشه فقط در مورد پستها کامنت بذاریم و حرفهای حاشیه ای نزنیم خیلی بهتره یک نمونه ش اشاره ی خود من به این جمله " من قرصهامو خوردم !" چون اینطور جملات فضای اینجا رو که یک وبلاگ گروهیه ،زیادی خصوصی می کنه

مریم سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 09:42

راستش من دوست دارم مطالب این وب رو بخونم و گاهی هم سر میزنم اما نظر نمیدم چون گرچه شما از اینکه دیگران مطالبتون رو بخونن و نظربدن خوشحال میشید اما همیشه یک جمله های اختصاری برای خودتون دارید که آدم احساس میکنه یه چیزی مثل حرف های درگوشیه و خوشایند برای خواننده نیست اگه این جمله ها رو میخواید کسی نفهمه چی هستن خوب چرا خصوصی ارسالشون نمیکنید که خواننده هم با اعصاب راحت مطالبتون رو بخونه؟

شکیبا سه‌شنبه 18 فروردین 1394 ساعت 09:29 http://sahelearam93.blogfa.com

سلام شعر زیباییست
ستاره ها درانتظاررویشی دوباره اند

فریبا دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 22:51 http://faribae.blogfa.com

سلام به همه همسایه های محترم
شعر زیبایی هست ...
البته من شاعر رو نمیشناسم
سال نو رو مجددآ به همه دوستان گرامی تبریک میگم و سال خوبی رو براتون آرزو میکنم
مدتی نبودم و نتونستم سر بزنم !
شاد و سلامت باشین همگی

sara دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 14:46

سلام...

بسیار لطیف و زیباست این شعر جناب محمودی...

هر بار با دیدن نام سهیل محمودی .... خاطرات خوش جوانی برام تداعی میشه... روزهای پنچشنبه ....ساعت ۱۶ ... پارک اندیشه... انجمن شعر جوان.......
اغلب جناب محمودی مجری بودند.... گاهی هم جناب ساعد باقری ... یا خانم فاطمه راکعی ... یکی دوبار هم شهرام شکیبا... و با حضور همیشگی استادم عزیزم ....قیصر امین پور....
چند ساعتی پیچیده در پرنیان شعر ... غرق لطافت ابیات دوستان می شدیم و آرامشی شادمانه .... یادش بخیر...
ممنون که خاطرات زیبایی رابرام زنده کردید...

همطاف یلنیز دوشنبه 17 فروردین 1394 ساعت 07:55 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
.
این ترانه با صدای جناب مهدی سپهر برای من تداعی شد ها.
یادش بخیر آن زمان یه مهدی سپهر بید با یه عباس بهادری و الان شونصد تا که نمی شناسمشون نه صداشون نه تصاویرشون

بزرگ یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 18:31

یاد خاطرات یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 16:40

از مجموعه عشق ناتمام سهیل محمودی


بی تو امّا عشق بی معناست ، می دانی ؟

دست هایم تا ابد تنهاست ، می دانی؟

آسمانت را مگیر از من ، که بعد از تو

زیستن یک لحظه هم بی جاست ، می دانی ؟

تو ، خودت را هدیه ام کردی ، ولی من هم

شعرهایم را که بی پرواست ، می دانی ؟

هرچه می خواهیم - آری - از همین امروز

از همین امروز ، مال ماست ، می دانی ؟

گرچه من ، یک عمر همزادِ عطش بودم

روح تو ، هم - سایه ی دریاست می دانی ؟

« دوستت دارم ! » ، همین ، این راز پنهانی

از نگاه ساکتم پیداست ، می دانی ؟

عشق من ! بی هیچ تردیدی ، بمان با من

عشق یک مفهوم بی « امّا » ست ، می دانی ؟

مریم یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 15:54

سلام
سهیل محمودی رو دوست داریم اول : به خاطر خودش که سبز سبزه و بعد : به خاطر شعرهای قشنگش

شنگین کلک یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 15:38 http://shang.blogsky.com

سلام ودرود بسیار خدمت آقا سهیل عزیز (شما)
و سپاس از این انتخاب زیبا و به جای شما در بهارامسال
بله خیلی وقت می شه که از جناب محمودی (اوشون) در صدا
وسیما خبری نداریم و همینطور ممنون از شکوفه های زیبا .

ناهید یکشنبه 16 فروردین 1394 ساعت 14:38

سلام
به به چه شعر زیبایی !
ممنون از انتخاب خوبتان
جای سهیل محمودی این روزها در صدا و سیما واقعا خالی است
راستی ط ن ب رو تقدیم می کنم به دوستان عزیز هنردوست و شاعر و حکیم وبلاگ همساده ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد