همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

جاری باشیم

سلام


نخست

تذکر چند عادت غذایی خوب:

1 - روز را با میوه شروع کنیم ( کی می تونه سر صبح ناشتا سیب گاز بزنه؟ البته موز رو هستم )

2 - بگذاریم چای ما اندکی خنک شود ( آره اینو پایه ام! هرچند اغلب، چای کیسه ای از نوع سبز شاهسوند استفاده می کنم که خود بخود تا رنگ بگیره خنک هم شده )

3 - قندهایمان را ریز کنیم ( می شود به جایش شکلات تلخ خورد مثلا؟ )

4 - با نوشابه قهـــــرکنیم ( من که  قهرم. منتهی گاهی دلخوری هام یادم می ره و می رم طرفش ^_^ اونم از نوع سِوِن آپ)

5 - برنج مان را آبکش نکنیم ( خیلی کم برنج می پزم. اغلب ناهار، دستپخت مامان پز رو می خورم خوو )

6 - نان سفید استفاده نکنیم ( نمی کنم، سال هاست که فقط نان بربری و سنگک و تافتون می خرم )

7 - با روغن جامد خداحافظی کنیم ( هیچ وقت سلامی نکردم بهش که الان بخوام خداحافظی کنم، البته برای شیرینی پزی! یه قوطی لادن طلایی خریدم دو سالی هست! راستی اینا تاریخ مصرف دارند؟ )

8 - سیر و پیاز رو در برنامه غذاییمان بگنجانیم ( همیشه و حتماً   (

9 - آب زیاد بخوریم ( زیاد رو نمی دونم! منتهی با توجه به فصل، متوسط یک لیتر می خورم  (

10 - چیپس نخوریم ( نمی خورم البته گاهی نفس اماره غلبه می کنه و می رم سر وقتش اونم از نوع آشنای ساده نمکی اش)

11- ماهی بخوریم ( این رو قول نمی دم... )

12 - با کالباس و سوسیس سرسنگین باشیم ( هستم. آخرین باری که سوسیس خوردم رو یادم نیست. کالباس هم به گمانم چند ماه پیش بود که برای سالاد الویه به سفارش مادر خریدم )

13 - هیچ وعده غذایی را حذف نکنیم ( نمی کنم. یه مدتی بید ناهار رو، روزدرمیان کرده بودم  دیدم با توجه به سبک خوری شام، دریافت مواد مغذی گوشتی ام کم شده! الان هر سه وعده رو می خورم )

14 - غذا را خوب بجویم ( گاهی فراموشم میشه، عجولم خوو )

15 - نمکدانها را در ویترین بگذاریم ( سالهاست کم نمک خور شدیم خانوادگی )

16 - از ماست کم چرب، غافل نشویم ( به گمانم غافل هستم! خوو ماست پرچرب خوشمزه تره )

17 - گوجه فرنگی خور باشیم ( هستم  (

18 - دیر شام نخوریم ( تقریبا سر شب شام می خورم )

19 - زیاد تعارف نکنیم و تعارف نشنویم ( موافقم فقط متوجه نشدم سرسفره؟ یا همه جا یا چی؟ )

20 - ورزش و نرمش تو برنامه روزانه داشته باشیم ( ای، یه نیمبند دارم البته با توجه به فصل، کم و زیاد میشه ها )

.

.

می دانم که می دانستید همه بیست مورد را . منتهی می دانید که دانستن مهم نیست عمل کردن به دانسته هاست که ...

و

چه کنیم حالا که هنوز زنده ایم و اینجا هستیم نقل از بزرگان است که وظیفه داریم خوب زندگی کنیم. سالم ماندن و تندرستی، حضورمان را پربارتر می کند اگر خدا بخواهد...



بعـــد


آخر به چه گویم هست از خود خبرم چون نیست
وز بهر چه گویم نیست با وی نظرم چون هست




آخـــــر

 میلاد بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها مبارکا... به به





نظرات 6 + ارسال نظر
غیر از مغضوب علیهم سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 12:53 http://ghazalkhuni.mihanblog.com

چه بیت خوبی انتخاب کردی..

ستاریان یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 12:58 http://mostafasatarean.blogsky.com

سلام
راستش به لحاظ شخصیتی، اندازه و میزان و چگونگی خورد و خوراک چندان برام مهم نیست. اما با ملاحظه ی کامنت پر و پیمان جناب سهیل اینطور معلوم می شود که هم برای شما و هم برای ایشون لااقل این قبیل مطالب حائز اهمیت است پس با خودم گفتم که لابد باید بابت بده بستان این پست و اون کامنت کمی بیشتر فکر کرد

سهیل شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 14:43 http://sobhebahary.blogfa.com/

هرکار کردم که بیخیال نوشتن کامنت برای این پست بشوم و به همان چند کلمه قبلی بسنده کنم نشد که نشد ، متن اتون بدجوری آدم را قلقله میکند برای نوشتن :
1- سخته صبح را با چای شروع نمودن بهترتر است
2- از همان کودکی گرامی مادر برایمان آب سردی می ریخت ما هم بر همان سبک و سیاق بزرگ شدیم تاکنون . باید ولرم باشد. بزرگ عزیز یادشان است که من همیشه لیوان چایی ام پشت پنجره بود تا زودتر سرد شود
3-با ریز نمودن قند هیچ چیزی درست نمی شود اون حجم قندی که باید بخورم میخورم چه ریز باشه چه درست
4- قهر که نیستم ولی خب چندان هم دوست نیستم
5-این را به گرامی همسر باید بگویم . بنده در این امر بی تقصیرم
6-نان سفید چی بید؟ ما هم از همین نانهای شما میخوریم
7-عمرا اگه بشه . مزه ای که روغن جامد داره هیچ روغنی نداره .
8-اونوقت غذای بچه هایمان را که از سیر و پیاز بیزارند کجا بگنجانیم ؟
9-معمولا سرصبح می خورم بعدش هم توی اداره که چای و چای . . . جایی برای آب نمی مونه دیگه
10- گرچه مشکله ولی خب ای به چشم
11- عمرا . . . عمرا . . . عمرا . . . این را اصلا از من نخواهید شرمنده اخلاق ورزشی اتان می شوم اساسی و اسیدی و اصولی
12-سرسنگین هستیم ولی خداییش بعضی وقتها بدجوری دلمان می کشد و هوسش را میکنیم اونوقت دقایقی چند باهاشون آشتی میکنیم که معمولا با نوشابه هم مجبوریم آشتی کنیم و بعدش باز سرسنگین میشیم . اکشالی نداره ؟
13-به خودمان باشد که حذف نمیکنیم ولی خب خداییش این روز و روزگار نمیگذارد همه چیز به دست خودمان باشد اون هم با اینهمه سفارشات شما که چی بخور . . چی نخور . . . سرسنگین باش . . . رفیق فابریک باش . . .
14-نمیشه دیگه . . . توی این دوره و زمونه ای که همه چیز با سرعت عجین شده اونوقت مگه میشه یک لقمه را 50بار سمت چپ جوید و 50بار سمت راست ؟ ؟ ؟ نه خداییش شمایان بفرمایید : میشه ؟
15- اونوقت مجبوریم ویترین را بیاریم سر سفره . چکارش کنم . غذا باید مزه که داشته باشه .
16- من خودم اکثرا شیر میخرم و ماست میکنم دیگه نمیدونم این شیرفله (معمولا علیزاده عنصری) پرچربه یا کم چرب؟ فقط میدونم که بعد از جوشاندن این هوا رویش سرشیرمی بنده
17-گوجه خور ، خیارخور ، کلم خور ، کاهو خور ، قارچ خور (یاد بازی قارچ خور افتادم ) هستیم .
18-برای من که ساعت چهار از اداره به خانه می رسم و حدود چهار و نیم مثلا نهار میخورم اونوقت شمایان بفرمایید ساعت چند شام بخورم که دیر نباشه ؟ خب کمتر از ده و نیم ، یازده که چیزی ازگلوم پایین نمیره
19- این تعارف چی بید ؟
20- خیلی دوست دارم که داشته باشم . چند وقتی هم هست که تو برنامه گنجانده ایم ولی متاسفانه فقط در همان حد و اندازه برنامه مانده هنوز تبدیل به فعل نشده ، الان که هوا بهتر شده شاید کمی بتوانیم خودمان را تکان تکان بدهیم

برای همه دوستان سلامتی و تندرستی توام با شادی و سرور آرزومندم
با تاخیر عید بر شمایان هم مباکرووووووو

سهیل شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 13:49 http://sobhebahary.blogfa.com/

سلام ووقت بخیر
این کاش فرصتی بود تا برای این متن زیبایتان می نشستم و به سبک خودتان جوابیه ای می دادم . ولی حیف که امروز شنبه است و ما خیلی خیلی کاررررررررررررر داریم .
قابل توجه مریم بانو ما خیلی خیلی کاررررررررررررر داریم .

مریم شنبه 22 فروردین 1394 ساعت 08:00

سلام
میلاد حضرت فاطمه (س) با تاخیر مبارک
و اما مواردی که نوشتید :
- بعد از صبحونه یک خیار و گوجه می خورم (چون کالری سوز هستند)
- قدیما چایی رو داغ داغ می خوردم اما الان می ذارم کمی ولرم بشه(چای خنک اصلا دوست ندارم)
- قند و چیپس و روغن جامد و نوشابه اصلا نمی خورم .نمک پاش سر سفره نمیارم ،سیر و پیاز زیاد استفاده می کنم ،هیچ وعده غذایی رو حذف نمی کنمروزی 8 لیوان آب می خورم ، برنج رو فقط برای مهمونی ها آبکش می کنم . سوسیس و کالباس به ندرت می خورم خیلی خیلی کم . اگه نون سنگک و بربری باشه طرف نون لواش نمی رم (یک کم به خودم امیدوار شدم)
-متاسفانه ماهی خیلی کم می خوریم ...غذا رو خوب نمی جوم ..دیر شام می خوریم
- منظورش اینه که تو مهمونی با تعارف زیاد ، مهمونها رو اذیت نکنیم (من تعارف می کنم اما نه خیلی زیاد)
- تابلوی خوشنویسی و شعر انتخابی هر دو زیبا بودند

یادخاطرات جمعه 21 فروردین 1394 ساعت 13:05

سلام

مگه میشه گذشت از فسنجونی که یک وجب روغن داره البته از گردوهاش!!!!!!!!

مگه میشه گذشت از قورمه سبزی که یک وجب روغن داره!!!!!!

برنج که باید از ان روغن بچکد!!!!!!!!

ماست پرچرب خوشمزس....ماست کم چرب بیمزه س!!!!!!!

نان محلی دوستدار م چون اشتهامو باز میکنه!!!!!!!!!

چای بخوریم با صدتا قند دلت میاد قند نخوری!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد