همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

صلابت صفویه ، درشتی رجب

رجب طیب اردوغان که ابتدا با پوزیشن رهبری جهان اسلام !!!!!  در عرصه مناسبات بین الملل خودنمایی می کرد خیلی زودتر از آنچه تصورش می رفت ماهیت خود را نشان داد و با حمایت از داعش و گروه های مختلف تروریست در منطقه اثبات کرد که شیطنت و خیانت را از عثمانی ها که همواره سنگ آنها را به سینه می زند به یادگار برده است.

حمایت بی دریغ از عربستان و هم کاسه بودن با اسرائیل و امریکا و بخصوص شوی طنزی که چند سال پیش در مخالفت با اسرائیل برای تهییج اقوام ترک منطقه  به اجرا گذاشت و بلافاصله چرخش مضحک او در حمایت از رژیم کودک کش اسرائیل، چهره  واقعی رجب را آشکارتر ساخت.

واقعیتش قصد نوشتن مقاله سیاسی ندارم و بیشتر دوست دارم در مورد اقدام هوشمندانه تیم دکتر روحانی سخن بگویم و تفاوت دو دیدگاه و دو عملکرد را مقایسه کنم .


روحانی پاسخ محبت اردوغان را داد!/ استقبال با گارد اسب سواران! +تصاویر

پروتکل های تشریفات ایجاب می کند که نحوه استقبال از مهمانان خارجی در سفرهای دیپلماتیک همسنگ استقبالی باشد که برای شخصیت همطراز او در کشور مقابل صورت گرفته است به نحوی که این استقبال پیش خبری است برای مهمان وارد شده به آن کشور و جایگاه اورا برای کشور میزبان ترسیم می کند .

نمی دانم تا چه اندازه اطلاع دارید اما رجب طیب اردوغان در استقبال از مهمانان خارجی اش بخصوص پس از استقرار در کاخ جدید ریاست جمهوری  از نمادهای عثمانی استفاده می کند و سربازانی را درهیبت افسران ادوار دوازده گانه عثمانی به پیشواز میهمانش می فرستند که البته این شیوه درسفر دکتر روحانی به ترکیه نیز استفاده شد .

روزها گذشت و پس از مواضع ضد ایرانی در چند قضیه بین المللی قرار بر این شد که رجب به ایران بیاید .

عده ای از تندروها مثل همیشه گفتند باید مانع ورود رجب به ایران بشوید و در اعتراض به مواضع ترکیه در مورد موضوعات اخیر منطقه از پذیرفتن او خودداری کنید !!

دکتر روحانی اما با زیرکی تمام رجب را در کاخ سعد آباد استقبال رسمی کرد. استقبالی که یک کلاس تمام عیار جنگ نرم بود و به اندازه ده ها تجمع و تظاهرات حرف برای گفتن داشت .


رجب بارها از ایران به عنوان تهدیدی نام برده که در صدد راه اندازی مجدد امپراطوری صفوی در منطقه است و کینه و هراس خود را نسبت به ایران اعلام کرده است و البته حق دارد زیرا اگر تاریخ را تورقی بفرمایید خواهید دید که پرونده امپراطوری عثمانی توسط دولت صفویه در هم پیچیده شده است و ...

بگذریم ، دکتر روحانی در کمال آرامش و در اقدامی متقابل با تعدادی اسب سوار در لباس نظامی ارتش ایران به استقبال رجب رفت که هریک از سواران یک در میان پرچم سه رنگ و زیبای ایران و علم سرخ " یا ابا عبدالله الحسین  " را به دست گرفته بودند !!


بازهم اگر تاریخ را تورقی بفرمایید خواهید دید که سرداران سپاه صفویه در جنگ با عثمانی ها با پرچم " یا ابا عبدالله الحسین  " وارد میدان شده و فاتحانه فاتحه حکومت عثمانی ها را خوانده اند و ای کاش همه دولتمردان ما در گذشته و آینده ازا ین تدبیر دکتر روحانی یاد می گرفتند که می شود بدون جنجال و دعوا به بهترین نحو حرف خود را زد .

آیا اگرمانع ورود  رجب طیب اردوغان به ایران می شدند بهتر بود یا به این شیوه که نشان از لیاقت و کاربلدی تیم تشریفاتی و رسانه ای  دکتر روحانی حکایت می کند  ؟!

قطعا شما هم با بنده هم نظر هستید که این استقبال برای همیشه در ذهن رجب خواهد ماند تا بداند با ایرانی جماعت نمی تواند درشتی کند !!!!!

به عنوان یک ایرانی احساس غرور کردم وقتی لبخندهای ملیح روحانی را در مقابل ابروهای در هم کشیده رجب دیدم انزمان که اسب های اصیل ایرانی رکاب به افسرانی می دادند که صلابت صفویه را به رخ نماینده عثمانی ها کشید .

درود دکتر روحانی ....درود

نظرات 8 + ارسال نظر
sara دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 14:01

سلام...

خیلی اخبار گوش نمی کنم و پیگیر هم نیستم....صرفا جهت آرامش و راحتی اعصاب....

از مطلبی که گذاشتید و توضیحاتتون بسیار مشعوف شدم...
به امید سربلندی و عزت روزافزون کشور.....

سلام...
ما نیز هم

بانوی سیب دوشنبه 24 فروردین 1394 ساعت 02:51 http://banouye-sib.blog fa. com

سلام دوستان

سلام بر بانوی مهربان سیب

ناهید یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 19:36

سلام
من برنامه ی استقبال را از طریق تلویزیون دیدم و اتفاقا از زیرکی و کاردانی جناب روحانی در استقبال از رجب در عجب ماندم !
به قول شما قیافه ی اردوغان دیدنی بود در مورد نوشتن " یا ابا عبدالله الحسین " روی علمهای سرخ از داداش اصلان سوال کردم که فوری به جواب رسیدم
آفرین به تدبیر و کیاست جناب روحانی
امیدوارم که در مورد موضوع جده هم دولت ایران با تدبیر هوشمندانه به نتیجه ی مطلوب و مقتدرانه برسد ان شاالله
جناب فاطمی ممنون از توضیحات جامع و خوبتان

سلام
ناهید خانم این داداش اصلان ما یه دانشمند فاضل هستن حیف نیست بیان تو وبلاگ همساده ها و مثل من برن غیبت کبری ؟!

خداروشکر انصراف ثبت نام کنندگان در حج عمره هر روز داره بیشتر و بیشتر میشه و امیدوارم اتخاذ یه روش خوب مقابله با عربستان تبدیل به یه مطالبه عمومی بشه

مریم یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 17:38

سلام
من صحنه های استقبال از اردوغان رو دیده بودم و می دونستم چرا با اسب سوارها به استقبال اردوغان رفتند اما هر چی فکر می کردم نمی فهمیدم چرا از پرچم های سرخ یا اباعبدالله برای استقبال استفاده کردند . ممنون که توضیح دادید خدا کنه اردوغان پیام ایران رو دریافت کرده باشه
دوست دارم بدونم دولت روحانی در ارتباط با حادثه ی جده چه واکنشی نشون می ده و آیا می تونه بدون ایجاد آشوب و تنش ، جوابی دندان شکن به عربها بده ؟
فعلا که آقای روحانی به وزیر ارشاد دستور داده این مسئله رو پیگیری کنه و از امنیت زائران اطمینان حاصل کنه .

سلام
خیالتون راحت باشه هم اردوغان و هم افکار عمومی دنیا کاملا فهمیده ماجرا چیه !
خودشم برای احوالپرسی نیامده بود حامل پیام عربستان بوده و اون امپراطوری کذایی که اونهمه بهش فخر می کنه امروز شده نامه رسان عربستان !!!!
تحقیر از این بالاتر ؟!!!

بزرگ یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 16:45

سلام
من هم به دلیل دور بودن از ایران در جریان این استقبال نبودم اما از خواندن جزئیات وظرایف آن در نوشته شما ،بسیارلذت بردم.
بی صبرانه منتظرم تا چنین درایت هوشمندانه ای را در برخورد با عربستان (بر سر مسئله جده) هم ببینم

سلام
خداروشکر که تونستم یه خبر خوب و غرور انگیز را خدمت شما عرض کنم
بنده هم منتظرم که با بهترین وجه جواب این اعراب وحشی و بندگان نفت و پول را بدهند .
موضع متکبرانه دیروز حاکم نجران بیشتر حرص منو در آورده وقتی که خطاب به پارلمان پاکستان گفته شما نوکر عربستان هستید

سهیل یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 14:38 http://sobhebahary.blogfa.com/

سلام و وقت بخیر
و ای کاش این خشک مغزان ، همیشه دلواپس ایرانی بتوانند درک کنند که می توان با زیرکی ، می توان با درایت ، می توان با سیاست خیلی بهتر و رساتر و کامل تر جواب خیلی از شیطنت ها را داد و متانت و بزرگی و همچنین صلابت و استواری امان را به جهان نشان داد و ثابت کرد. متاسفانه این کوته فکران ، تهی مغز فکر میکنند که فقط و فقط فریاد و رگهای گردن برآمده و مشتهای پراز سنگ و پلاکارهای پر از دشنام می تواند جوابگو باشد. در حالیکه هرچیزی به جای خویش نیکو است . زمانی شاید آن رفتارها خوب بود ولی الان دیگر آنگونه رفتارها محلی از اعراب ندارد . میتوان با گذری در تاریخ به خوبی جوابهایی عمیق و زیبا و قابل تامل به دیگران بدهیم .
ممنون از تحلیل زیبایتان در این مورد .

سلام
البته باید اینم بدونیم که همیشه هم گفتمان و رفتار نرم جواب نمیده به قول خودتون هر کاری به جای خودش نیکو هست و باید در جای خودش سیاست و زیرکی به کاربرد و در جای خودش هم با گرز کوبید بر سر دیو و دد

شنگین کلک یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 12:58 http://shang.blogsky.com

سلام
من هم این نمایش تشریفاتی را از تلویزیون دیدم و خیلی هم
جالب بود اما این سوال برایم پیش آمد که چرا چنین پرچمی
انتخاب شده است مخصوصاً وقتی که گوینده اخبارهم بر انتخاب
چنین پرچمی تاکید کرداما باتوجه به عدم اطلاعات تاریخی متوجه
آن نشدم . خیلی ممنون ازتوضیحاتتان در خصوص پرچم سربازان
صفوی . بسیار جالب بود .

سلام
خدا رو شکر که تونستم اطلاعات مفیدی تقدیم حضورتون کنم

ستاریان یکشنبه 23 فروردین 1394 ساعت 12:42 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
چند روزی هست که به دلیل گرفتاری ها، از نت و اخبار دور مانده ام و هیچ خبری از چگونگی سفر اردوغان نداشتم. البته از درشتگویی های او و مخالفتهایی که برای سفرش شده بود باخبر بودم و اینکه حالا آمده و چنین مدبرانه از او استقبال شده، باعث خوشحالی است از شما بابت انتشار این مطلب ممنونم. یک نکته شاید گفتنش ضرورت دارد و آن اینکه اگر در خود ترکیه آن نحو استقبال با پوشش دوازده لباس از ادوار مختلف تاریخی سربازان عثمانی حتا مورد تمسخر اهالی رسانه ی خود ترکیه قرار گرفت طوری که لباس های مسخره ای را با استفاده از فتوشاپ به تن سربازان پوشاندند، با این نحو استقبال که با عزتمندی انجام شده و قطعا حمایت اصحاب رسانه را هم در پی خواهد داشت نشان می دهد که چرا مواضع ترکیه در صحنه سیاست بین الملل همیشه به شکست انجامیده و یا نتایج بدی برایش به همراه داشته اما سیاست های مدبرانه ی دولت تدبیر و امید نتایج خوبی داشته و روز به روز هم به عزت و افتخار ما افزوده و پیروزی های بیشتر را در پی داشته است زیرا در آنجا نسنجیده بوده و در اینجا برایش کاملا فکر شده

ایشالا هرچه زودتر سروسامان بگیره امور شما و در این هوای بهاری از کار و حضور در دامن طبیعت لذت ببرید

امیدواریم شاهد تدابیر خوب در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد