همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

ویدئوی زیر باران و بالانس و گریه بچه

یکی از امکاناتی که اسکای در اختیار کاربران خود قرار داده ، سرویس اشتراک گذاری ویدئو تحت عنوان "نماشا"ست . امروز ما برای شما خوانندگان عزیز همساده ها ،سه ویدئو در نظر گرفتیم .

کلیپ اول عنوانش هست : "دیدن باران برای اولین بار " . این کلیپ رو احتمالا خیلی هاتون دیدید ، ولی تماشای دوباره ش خالی از لطف نیست . 

توضیح : یک دختر 15 ماهه در کالیفرنیا وقتی برای اولین بار بارش باران را می‌بیند  ،شروع به بالا و پایین پریدن زیر باران می‌کند و با جیغ زدن و شادی کردن توجه همه را به خود جلب می‌کند.

اولین بارهای کودکان معمولا دوست داشتنی است و این خانواده نیز ازاین صحنه زیبا عکس و فیلم گرفته اند.

شادی دیدن باران برای اولین بار در چشم‌ها و صورت دختر کوچولو به خوبی دیده می شود .

وقتی او را برای خشک کردن به داخل خانه می‌آورند چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد که دختر بچه گریه می‌کند و به بیرون می‌دود و باز بالا و پایین می‌پرد و از باریدن باران لذت می‌برد.



 ... و ویدئوی دوم ، انیمیشن زیبای بالانس هست که احتمالاً این یکی رو هم دیدید . در انیمیشن بالانس دو نوع تفکر به نمایش گذاشته شده : تفکر سیستمی و تفکر مکانیکی . در تفکر مکانیکی افراد فقط به خودشون فکر می کنند و خودشونو جدای از دیگران می دونند و در تفکر سیستمی ، افراد با دیدن عدم تعادل ، با همکاری و تعامل ، سعی می کنند دوباره بالانس رو ایجاد کنند . این انیمیشن ، برنده ی جایزه اسکار 1989 شده است .
انیمیشن بالانس رو می تونید اینجا ببینید .
ویدئوی سوم هم عنوانش هست : گریه بچه هنگام آواز خواندن مادر
امیدوارم از دیدن این ویدئوها لذت ببرید . 
نظرات 16 + ارسال نظر
علی امین زاده چهارشنبه 1 مهر 1394 ساعت 07:36 http://www.pocket-encyclopedia.com

یادم به یک خاطره افتاد. زمانی در جایی مهمان بودم و مشغول بازی با کودک 4-5 ساله ی میزبان. ناگهان زلزله آمد. ویرانگر نبود اما آنقدر بود که لوستر را تکان تکان بدهد و شیشه ها به صدا درآید و لرزشش دلت را بلرزاند.
من خشکم زده بود و نگاهم روی بچه قفل شد.
پسر بچه با چشمان گرد تجربه ی لرزیدن را برای اولین بار در عمرش داشت حس می کرد و آرام آرام لبخندش شکوفا می شد.
پس از پایان زلزله ی چند ثانیه ای این پسر بچه با یک ذوق و شادمانی منحصر بفرد جمله ی تاریخی اش را گفت: «چقدر خوب بود! چه تکونی! میشه دوباره تکون بخوره؟!»

خاطره ی جالبی بود خیلی جالب بچه ها تجربه های تلخ بزرگترها رو ندارند برای همین دنیا رو یک جور دیگه نگاه می کنند با همون چشمهای شسته شده ی سهراب!
می گم شاید این تکانها بچه رو یاد گهواره انداخته

ستاریان جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 17:45 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
هر سه ویدیو عالی بود من با دیدن فیلم زیر باران یاد کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسل مارکز افتادم که اول کتاب پدر بزرگی، نوه ی خودش رو برای کشف یخ به سیرکی می بره و بچه در اون سیرک با یخ آشنا میشه همینطور یاد فیلم کی پکس افتادم که توصیه می کنم ببیندیش
این گریه ی بچه دلم رو کباب کرد. چه گریه ی بی صدا و عجیبی داشت!
و بالانس هم واقعا شاهکار بود و نشان از خوی زیاده خواه بشر داشت که همه و یا هیچ رو می خواد!
مثال ملا نصرالیدن ناهید عزیز هم با مسما و جالب بود و درست در سان نزولش گفته شد

سلام
ممنون به خاطر توجه و دقت تون
و خسته نباشید به خاطر کامنتهای پرباری که برای پستهای من و دوستان نوشتید .
ای کاش می تونستید از سر زمین هم به ما سر بزنید

sara جمعه 1 خرداد 1394 ساعت 00:27

سلام مریم بانو....

در پاسخ سوالتون من به جد عقیده دارم که متاسفانه همین طوره...

سلام
در شعرهای شاعران هر جا سخن از عشق هست ، حرف از فراق و هجرانم هست ! ...من کمتر کسی رو دیدم که در زمان وصال از عشق بگه (البته فرزاد حسنی در آغاز ازدواجش با آزاده نامداری براش شعر عاشقانه خوند : به عشقم مرهمی خانوم / مثه گلدسته و کاشی
فدای اون حَیاتونَم / خانومی که شما باشی ... اما بعد !!! )
نادر ابراهیمی هم که برای همسرش چهل تا نامه ی عاشقانه نوشته تو نامه هاش دائما راهکار ارائه می ده که چه کار کنیم عشق تبدیل به عادت نشه ...به نظر میاد تنها چیزی که می تونه اتش عشق رو برای همیشه شعله ور نگه داره ، همین هجران و دوریه

باران پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 11:28

واما بلاگفا واسکای! تجربه هردو رو دارم ولی خدایی بلاگفا یه چیزدیگه ست
خدا کنه زودتر بلاگفا درست بشه وباز به خونه هاون برگردیم حالا میفهمم که چقدر وابسته بودم به خونه ی مجازیم ودوستان واقعی اون خونه
درسته که مدتی به دلایل زیادی کمتر میتونستم بیام نت ودستی به سروروی خونه دنج و باصفای مجازیم بکشم که البته صفاش حضوردوستان بود ودرد ودلهایی که میشد بدون ترس ودلهره بازگوبشه و سنگ صبوراهایی که بهم آرامش و اعتماد و ایستادگی و... هدیه میدادن ولی این مدت واقعا جای خالی دوستان حس میشد واینکه چقدر حضورشون دلگرم کننده و امیدبخشه خداروشکرکه هنوز اسکای رو داریم وخوشحالم که بالاخره فرصت شد وبرای عرض ادب وارادت خدمت رسیدم
درمورد کلیپ ها بگم که فکر کنم اون اولی کوچیکی های خودمه گرچه هنوزم بارون بیاد به هرنحوی شده خودم بهش میرسونم و ...
کلیپ دوم عالی بود حیف که همیشه یه عده ادمهای مغرور وخودخواه مانع تعادل این دنیا میشن
کلیپ سوم روبارها دیدم وهردفعه پابه پای اون طفل معصوم اشک ریختم واقعا چطور دلشون میاد صورت زیباومعصوم اون کوچولو رو خیس اشک ببینن
ببخشید پرحرفی منو بذارید جای کامنت هایی که برحسب وظیفه باید مینوشتم وفرصت نوشتنش رو نداشتم
براتون ارزوی موفقیت وسلامتی دارم

باران جان چه خوب که امروز ما شما رو اینجا دیدیم
- جرات داری جلوی قاصدک و آقای ستاریان و جناب شنگ بگو بلاگفا از اسکای بهتره !
- راستشو بخوای من فکر نمی کردم یک روزی دلم برای وبلاگم تتگ بشه اما این دو هفته فهمیدم اشتباه می کردم
این 15 روزه از خیلی ها بی خبرم کسانی که هر روز به وبلاگم سر می زدند
کاش این دوستان تو این روزا به همساده ها سر می زدند و ردی از خودشون به جا می ذاشتند
- بِرَند باران که به نام خودت ثبت شده من یکی که موقع بارش بارون یاد تو می افتم
- به نظر منم انیمیشن بالانس خیلی قابل تامل بود
- یک کلیپ دیگه تو همین مایه ها دارم . یک دختر بچه کارتون نگاه می کنه و های های گریه می کنه . انگار تو کارتون یک جوجه پنگوئن پدر و مادرشو گم کرده جالب اینکه بعد از اینکه پدر و مادرشو پیدا می کنه باز این دختربچه گریه می کنه ! لابد این بار از سر شوق گریه می کنه (اون دختر بچه هم خیلی کوچیکه )
ممنون باارن عزیز خیلی لطف کردی . شما هم ان شاءالله همیشه شاد و سلامت و تندرست باشی

باران پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 11:11

سلام خدمت دوستان عزیزوگرامی که چهره های اکثریت برام اشنا و شناخته شده ست
شاید برای تبریک گفتن افتتاح این وبلاگ بی نظیروصمیمی خیلی دیرشده باشه ولی خب من شرمنده هستم که نشد زودتر ازاین پیام بنویسم ! البته مدتهاست که ازطریق گوشی خواننده ی مطالب مفید وعالی دوستان هستم ولی گذاشتن پیام بخصوص برای من که عادت به گذاشتن شکلک های زیاد دارم واقعا سخت بود به هرحال امروز سعادت نصیبم شد وقسمت شد تا ردواثری از خودم باقی بذارم و بگم خواننده ی همیشگی شما دوستان گرامی وفرهیخته هستم وبسیار لذت میبرم واستفاده میکنم
خب دست خالی که نمیشد خدمت برسم پس اینم تقدیم به دوستان هدیه:هدیه:هدیه:

سلام
به به ! چشم ما روشن
خوبی باران جان ؟ امتحاناتت تموم شد ؟ اوضاع روبراهه ؟
چقدر خوشحال شدم وقتی کامنتتو دیدم ان شاءالله از این به بعد بیشتر ببینیمت .
کاش می شد همه ی دوستان اینجا جمع بشن مخصوصا الان که به خاطر دسترس نبودن بلاگفا ، همگی از حال و روز هم بی خبریم
ممنون برای کادوها و گلهای قشنگی که به دوستان هدیه دادی .

ناهید پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 04:56

سلام
ویدئوی اول خیلی زیبا بود ، ممنونم
واقعا ما آدمها ذوق کردن رو فراموش کردیم .
آندره ژید میگه :( و اما ای ناتانائیل من شوق را به تو خواهم آموخت )
ویدئوی بالانس عالی بود و منو یاد حکایتی از ملانصرالدین انداخت :
از ملا نصرالدین پرسیدند چرا مردم از دو طرف خیابان حرکت می کنند و چرا نمی روند یک طرف ؟
ملا بعد از کمی تامل گفت : اگر مردم از یک طرف خیابان بروند ، اونوقت یک طرف زمین سنگین می شود و دنیا هم وارونه
در این ویدئو نشون می ده که با وجود آدمهای " خود محور " هیچ وقت تعادل در دنیا برقرار نمی شه ...
ویدئوی سوم : من که یه لحظه طاقت دیدن گریه ی بچه رو ندارم چه برسه دوربین بدست بیشتر از دو دقیقه از اشک ریختنش هم فیلمبرداری کنم

سلام نی جان خوبی ؟ بهتری ببم جان ؟
چه کامنت قشنگی نوشتی مخصوصا اون قسمت که مربوط به بالانس بود و حکایت ملانصرالدین
اکثر اوقات ما این حکایتها رو سرسری می گیریم و شاید اونا رو سطح پایین تلقی کنیم ...
واقعا برام جالب بود که تو از این حکایت برای تعبیر و تفسیر یک انیمیشن مفهومی استفاده کردی و چنین نتیجه ی زیبایی گرفتی
جمله ی آندره ژید هم خیلی زیبا بود فقط کسانی این جمله رو درک می کنند که از لذت ذوق و شوق بی نصیب باشند .
در مورد بچه هم کاملا درست می گی . من وقتی برای اولین بار این کلیپ رو دیدم مونده بودم که چطور مادره دلش آمده این همه وقت بچه ش اینطور مظلومانه گریه کنه ؟
سلامت باشی نی جان مواظب خودت باش

شنگین کلک پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 01:10 http://shang.blogsky.com

سلام
و ممنون از انتخاب های خوب نماشا
می بینم که به سرعت مشغول بالارفتن از پله های بلاگ اسکای
هستید و تا چند روز آینده دیگه همه ریزه کاری هاش را کشف
خواهید کرد . موفق باشید .

سلام
جناب شنگ دیدید نماشا کلیپهامونو گذاشته جزء کلیپهای منتخب ؟
به خاطر همین تند و تند کلیپهامونو می بینند ! منم وقتی دیدم اینجوریه آدرس اینجا رو زیر کلیپها نوشتم
به این می گن کار فرهنگی
سلامت باشید . ان شاءالله خدا به کسب و کارتون رونق بده و فرصت سرخاروندن نداشته باشید
...خدا کنه آقای ستاریان هم سرشون به کشت و کار نهال هاشون گرم باشه و ما اینجا خودمون بمونیم و خودمون !

sara پنج‌شنبه 31 اردیبهشت 1394 ساعت 00:18

سلام...
ممنون از کلیپ های خوبتون...

از اولی بیشتر خوشم اومد... عادت ها باعث میشن .... اون دختر بچه ی باران ندیده.... روزی مثل من ... نه تنها از بارش بارون ذوق نکنه ....بلکه ازش فرار کنه !

سلام سارا بانوی عزیز ممنون از شما که وقت گذاشتید و دیدید
شاید تکرار باعث می شه پدیده های زیبای اطراف ، برامون عادی بشه
شهر ما قدیما یک شهر سردسیر بود و ما تقریبا 5 ماه از سال برف و سرما داشتیم
یادمه وقتی اولین برف شروع به باریدن می کرد با ناراحتی می گفتم : چه زود زمستون شروع شد !
الان که سالهاست شهرها گرم شده من و همشهری هام در حسرت دیدن بارش یرف هستیم .
راستی به نظر شما آدمها هم اگه خیلی دم دست باشند و دیده بشن ، تکراری می شن ؟!

همطاف یلنیز چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 21:57


عالی بید این تحت تاثیر قرار گرفن فسقل پسر دوست داشتمش بسیارزیاااد

این بغض کردن و بی صدا گریه کردنش ما رو کشته
خوشحالم همطاف جان که دوستش داشتید

h-z چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 19:50 http://chose78.blogsky.com/

سلام.خوشحال میشم بهم سربزنید@};- وتولد عشقم روحتی بایک شاخه ی گل بهش تبریک بگید

سلام

یادخاطرات چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 19:24

یک حس عجیب ، یک غزل ، بارانی

غمهای بزرگ یک بغل ، بارانی

هر روز به روی ریل بی تابی ها

درگیر هزار و یک شتل ، بارانی

از کودکیش چقدر دور است اما

عاشق شدنش چه بی محل ، بارانی

ای کوچه ی خاطرات ، من هم بازی

گرگم به هوا ، اتل متل ، بارانی

یک ظهر صدای شیشه ی همسایه

با شیطنت حسن کچل ، بارانی

بعد از گذر تمام آنها امروز

آلوده به ذهن مبتذل ، بارانی

خیلی زیبا و دلنشین بود . ممنون

همطاف یلنیز چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 17:57 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
بَه‌بَه... ط ن ب اولین پست نماشایی
و
منم سالهاست از پیکو فایل استفاده می کنم منتهی این اشتراک گذاری فیلم ها رو بیشتر در تلگرام تجربه کردم وایبر که نه لاین هم افراد آشنایم حضور کمی دارند ولی در تلگرام راحت و سریع میشه فیلم ارسال و دریافت کرد.
پیروی حرف جناب بزرگ گویا نخست چینی ها بعد هندی ها همه جاگیر هستند
و اما بالانس!؟ دقت کردین آدمک ها زن نبودند

سلام
مبارک باشه
من از هیچ کدوم از اینا (لاین و تلگرام و وایبر و ... ) تجربه ندارم ولی سعی می کنم به تلگرام سر بزنم .
- چهره هاشون به ادم فضایی شبیه بود

مریم چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 16:11

بزرگ عزیز فکر نمی کنم هیچ ملتی مثل ما ایرانی ها ، واژه ی "چینی" به گوشش بخوره !
تمام اجناس مون شده چینی ! اونم اجناس بنجل و به دردنخور و نامرغوب چینی

مریم چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 15:58

- کلیپ اول (دختربچه و بارون) رو اولین بار تو وبلاگ صدای پای آب آقای قطبی دیدم و خیلی بسیار زیاد لذت بردم
چی می شد اگه این حس خوب رو ما بزرگترها هم می تونستیم تجربه کنیم
منظورم اینه که زیباییهای طبیعت همیشه برامون تازگی داشت و هر بار بارون می آمد مثل این بچه ذوق می کردیم و شگفت زده می شدیم .
- کلیپ بالانس رو امروز برای اولین بار دیدم و خیلی ازش لذت بردم به خصوص با دیدن صحنه ی آخرش دلم خنک شد

بزرگ چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 15:57

سلام
امکانات و شرایط بلاگ اسکای به کنار چیزی که در ویدیو شما قابل توجه است این است که این قوم چینی همه جای دنیارا گرفته اند به طوری که ویدیو زیر باران هم از چینی هاست
این همان قوم یاجوج ماجوجی است که پیشبینی شده بود دنیا را خواهند گرفت
نه با تکنولوژی بلکه با ازدیاد جمعیت.فکر می کنم سرعت رشد آنها از باکتری ها هم بیشتر باشد

سلام
پیش بینی کردند چین ظرف چند سال آینده بزرگترین قدرت اقتصادی جهان می شه و از امریکاهم پیشی می گیره . چینی ها رو نمی شه دست کم گرفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد