همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

سری به دوستان من بزنید!

به نام خدا 

سلام

این پست رو از آرشیو وبلاگ قدیمی آقای فاطمی انتخاب کردم، تاریخ انتشار این پست سال 87 بوده . 


تابه حال به این نکته اندیشیده اید که ترکیب افرادی که در لینک دوستان شما درج شده اند چگونه بوجود آمده اند ؟! و اینکه شما چه معیار و پارامترهایی را درانتخاب آنان دخالت داده اید ؟!

آیا تا به حال به فکر یافتن خصوصیات و بارزه های مشترک در بین لینک دوستان خود افتاده اید و از خود پرسیده اید چه مشترکاتی بین دوستان من وجود دارد ؟!

این سوال وجه دیگری نیز دارد و آن اینکه وقتی کسی تمایل داشت شما را در لیست دوستان قراردهد حق انتخاب را برای خود محفوظ داشته اید یا نه ؟!

آیا برای شما مهم است که نام وبلاگ شما در ردیف چه کسانی باشد؟ یا نه ، هر تبادل لینکی را بخصوص اگر پیشنهاد اولیه از سوی شما نباشد را یک پیروزی درعرصه وبلاگ نویسی می دانید ؟

واقعیت مطلب اینست که دوستی های دنیای نت تناسب عجیبی با نوع حقیقی آن دارند و معمولا ذائقه افراد در این انتخاب ، نشأت گرفته از نوع نگرش آنها در فضای حقیقی است !

شاید به من خرده بگیرید؛ اما باور کنید نوع ادبیات افراد ،حتی اگر این ادبیات کپی برداری هم باشد شخصیت ، روحیات ، رفتار و حتی وَجَنات ظاهری فرد را برملا می کند !!! به عبارت بهتر از نظر بنده، معمولا افراد ، همانطور می نویسند که هستند! و ظاهر سازی در این باب تقریبا معنا ندارد و دیر یا زود ماهیت افراد در نوشته ها و علی الخصوص در کامنت هایشان بروز می کند .

با این مقدمه، انتخاب ما در اینکه چه کسانی را در لیست دوستان خود قرارداده و در لیست دوستان چه کسانی باشیم به نوعی در تعیین نوع نگرش مراجعین ما، نسبت به شخصیت و روحیات مان تاثیر دارد و معمولا مدیر سایت یا وبلاگ از طریق لیست دوستانش با زبان بی زبانی ما را راهنمائی می کند که :  اگر می خواهید مرا بشناسید سری به دوستانم بزنید!!!

و این در تعالیم دینی ما نیز وجود دارد که :

المرء علی دین خلیله ... مرد بر مسلک دوست خود باشد

من همیشه افتخار کرده ام که از خانه خود دری به خانه این دوستانم گشوده ام و شما هم قطعا از نوشته ها و باورهای ناب دوستان من لذت خواهید برد. 

نظرات 10 + ارسال نظر
علی امین زاده سه‌شنبه 31 شهریور 1394 ساعت 17:04 http://www.pocket-encyclopedia.com

دقیقاً. اصولاً کسانی جذب نوشته های تو می شوند که از نظر تفکر به تو نزدیک هستند.

همطاف یلنیز شنبه 21 شهریور 1394 ساعت 09:58 http://rahi-2bare.blogsky.com/

سلام سلام
نخست: دوستی با مردم دانا چو زرین کوزه ایست
بشکند یا نشکند نتوان به دور انداختش
دوستی با مردم نادان سفالین کوزه ایست
بشکند یا نشکند باید به دور انداختش

بعد: منم با اینکه پیونها یه جور شناسنامه مدیر وبلاگ محسوب می شوند موافقم ... البته برای پیوندهای وبلاگم جدا از علاقه به نوشته ها، در دسترس بودنشان هم برایم مهم بید (خوو در اینجا سریع می شود وارد شد و خواندشان). برای تقدم و تاخر هم حروف الفبایی لیست شدند تا راحتتر بیابمشان... با اینکه اغلب رفت و آمد و لینک ها دو طرفه است منتی هستند وبلاگهایی که صرفا برای علاقه شخصی ام لینک شدند و چه بسا نویسنده یا نویسندگان خبری از خرمالوی یاد هم نداشته باشد چه برسد که رابطه دوستی برقرار کند و سایر

خرمگس جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 20:53

سلام حقیقتا من تو قرار دادن اسامی به عنوان دوست یا لینک حساس یا کمی وسواس هستم و البته از اونطرفشم همینطور.

سلام
به نظر من بهترین کار اینه که لینک دونی کلا تعطیل بشه

sara جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 20:26

مریم بانو جان...

البته که از این مدل درخواست ها برای لینک کردن همچنان داشتم ... چون بعضی ها اصلا این توضیحهات رو نمی خونن... فقط درخواست لینک میکنند...
ولی خوشبختانه بنده کار خودم را میکردم!!

چند وقت پیش یکی از دوستان پست زدند و اعلام کردند پدرشون فوت کرده
و جالب اینکه بعضیها به عادت قبل می امدند و بدون اینکه تسلیت بگن می نوشتند با فلان مطلب به روزم!
سارا بانوی عزیز من از اینجور آدمها متنفرم منظورم آدمهاییه که پستهای دیگران رو نمی خونند و با پررویی هر چه تمامتر خبر می دن آپ کردند
نمی دونم چرا این تحفه ها فکر می کنند فقط نوشته های خودشون ارزش خوندن داره و همه وظیفه دارند برای پستهای صد تا یک غاز اینا کامنت بذارند

sara جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 20:21

لایک به نظر ناهید بانو....... بنده هم میخواستم همین رو عرض کنم...

شرمنده نکنید ببم جان

ناهید جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 19:00

سلام
من زیاد تبادل لینک نمی کنم ، آخه نیازی به اینکار نیست چون بعضی از دوستان به قدری فرهیخته اند و نوشته هاشون عالیه که تو قلبم تا ابد لینکشون کردم .
یکی از این همین عزیزان فعلا مدیریت همساده هارو به عهده داره و همش سعی می کنه تا این وبلاگ رو سر پا نگه داره ، خدا عمرش بده که انقدر متعهدانه عمل می کنه و من از این دوست خوبم بابت زحمات بی دریغش واقعا تشکر می کنم
ممنون مریم جان عزیزم

سلام
ممنون نی جان عزیزم ...تعهد تو از من بیشتره چون تو عضو همساده ها نیستی با این وجود برای تمام پستها کامنت می ذاری
در حال حاضربه جز تو، سارا بانو و جناب دادو هم از همراهان همیشگی همساده ها هستند.
اما ببم جان باید برای همساده ها یک فکر اساسی کرد!

sara جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 15:12

سلام...

منظور از لیست دوستان ... فقط لینک دونی وبلاگ هست!؟...
چون درهر شبکه ی اجتماعی که عضو باشی ... کم وبیش یک لیست دوستان داری که ..... میتونی کسی را بهش اضافه کنی یا حذفش کنی!..... که قضیه اش با لینک وبلاگی کاملا فرق میکنه!...
در مورد لینک کردن وبلاگ ها در وبلاگ خودم ... نظری داشتم که هنوز هم دارم ... و در قسمت توضیحات در مورد وبلاگ نوشته بودم .... که این بود:
تبادل لینک به عقیده ی من امر نامعقولی است . من سایت ها یا وبلاگ هایی که مطالب آن به نظرم خواندنی و نغز است ، لینک می کنم تا مدت نامعلوم -شاید بلند شاید کوتاه - و شما در لینک کردن یا نکردن " در به در " کاملا مختارید ...

سلام
خیلی خوب نوشته بودید . حالا خواننده ها به این حرفتون توجه می کردند یا باز میامدند می نوشتند من شما رو لینک کردم شما هم منو بلینک

دادو جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 10:38 http://dado23.blogsky.com

با سلام
در مورد داستان لینکدانی باید بگویم من هم تمایلی به لینک کردن هر تازه واردی ندارم و فیلترهای خاص خودم را دارم ... ارتباط وبلاگی من باید از وبلاگ و مطالب گذاشته شده رد بشود و برود در محدوده ایمیل و حتی گاها موبایل تا یکی را در حد لینک کردن قبول بکنم !! بعد این لینک شده می تواند تا ماه ها مطلب ننویسد !! حتی وبلاگ " از قلب کویر " شاید چند سالی هست که درش را تخته کرده است ولی اعتبار حضور در لینکدانی را هنوز دارد ... بعضی ها را هم می شود حذف کرد که صرفا برای ایجاد توازن و یه وری نشدن وبلاگ ( در حد تخته سنگ !! ) نگهداشته ام ...
در مورد ارتباط مطالب وبلاگ و وبلاگ های لینک شده باید بگویم بنظر من فاصله ای بین دوست داشته ها و خود فرد وجود دارد و ملاک شناخت یکی را دوستانش قرار دادن ، در زمانه ی ما ، غالبا به بیراهه ختم می شود !! چه بسا برخی کارها که دوست داریم را دور از چشم و مخفیانه انجام می دهیم که من و این حرفا !؟!؟ و کارهایی را ریاکارانه در جلوی دید دیگران انجام می دهیم که مثلا یعنی ما !؟!؟!؟

سلام
بعضی ها رونق و شلوغی وبلاگشونو مدیون لینک کردن همین تازه واردها هستند
- من به اندازه ی شما سختگیر نیستم ولی بعضیها رو که به دلم نمی شینند دوست ندارم اسمشون تو لینکدونیم باشه ... و به جز این دوست ندارم تعداد پیوندهام زیاد باشند به نظرم این کار اعتبار یک وبلاگ رو زیر سوال می بره.
-به نظر من درست نیست که پیوندهای یک وبلاگ رو دوستان مدیر اون وبلاگ بدونیم چنین تصوری صد در صد اشتباهه.
راستی ممنون که برای تمام پستها کامنت می ذارید و از همه مهمتر اینکه کامنتهاتون باری به هر جهت و برای رفع تکلیف نیست

مریم جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 09:48

مورد بعد:
- تو پیوند وبلاگهای راز نهان، وبلاگهایی قرار دارند که ماهها و سالهاست غیر فعالند.
- و اسامی وبلاگهایی قرار داره که اولش اسم راز نهان تو پیوندهاشون بوده اما الان لینکدونی شونو کلا حذف کردند در نتیجه من یک طرفه لینکشون کردم!
اگه اختیار با من باشه من دلم می خواست لینکدونیم رو کلا حذف کنم(یکی دو بار این کار رو کردم اما مجبورم کردند دوباره لینکدونی رو برگردونم!)
و مورد سوم:
- من وبلاگها رو تقریبا بر اساس تاریخ آشناییمون لینک کردم(به جز وبلاگهای جانبازان عزیز که به خاطر ارادتی که به اونا دارم بردمشون بالا)
اگه اختیار با من باشه من دلم می خواد وبلاگهایی که فعالند و دائما برای پستهای من کامنت می ذارند و همینطور بر اساس میزان علاقه و ارادتی که به مدیر وبلاگ دارم وبلاگها رو در لینکدونیم مرتب کنم در این صورت ترتیب فعلی کلا به هم می خوره و بعضیها میان بالای بالا و بعضیها می رن زیر زیر
- با توجه به مطالبی که نوشتم نتیجه می گیریم که من برعکس آقای فاطمی خیلی از لینک دونی وبلاگهام راضی نیستم!
- چه خوبه که دیگه تو وبلاگهام نمی نویسم

مریم جمعه 20 شهریور 1394 ساعت 09:35

سلام
من از روز اول با این لینک وبلاگها مشکل داشتم!
- تو وبلاگ اموزشیم عنان کار از دستم خارج شد و قانون لینک کردن به این صورت در آمد که هر وبلاگی، منو لینک کرد منم لینکش کردم نتیجه این شد که یک قطاری از وبلاگها تو لینکدونی اون وبلاگ قرار گرفت.(بعضی وبلاگها در این لینک کردن ذینفع بودند چون وبلاگ خودشونو تازه درست کرده بودند و وبلاگشون کم بازدید بود... این وبلاگها از خداشون بود که یک وبلاگ پربازدید رو لینک کنند و در لیست پیوندهای چنین وبلاگی باشند)
- حال و روز لینکدونی وبلاگ راز نهان بهتر از وبلاگ آموزشیمه به این صورت که برای لینک کردن کمی تا قسمتی اختیار با خودم بود (البته نه صد در صد) اونجا هم وبلاگهایی هستند که به اصرار لینکشون کردم(یعنی آمدند پا به جفت ایستادند که: من شما رو لینک کردم شما چرا منو لینک نمی کنید؟... و این جمله رو شونصد بار تکرار کردند و سرانجام من مجبور شدم لینکشون کنم)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد