همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی
همساده ها

همساده ها

وبلاگ گروهی

یک روز خوب ، یک روز به یاد ماندنی


یکی از نصیحت های بیشمارِخدا بیامرز مادرم این بود که : ننه ...:هزار دوست کم است و یک دشمن بسیار !! ومن اگر چه خیلی از نصحیت های او را گوش ندادم و عمل نکردم ،اما این یکی را به شدت و جدیت آویزه گوشم کردم .و در طول عمر سعی کردم هرروز به تعداد دوستانم بیفزایم و تقریبا در این کار خودم را موفق می دانم . اگر چه سعی کردم که دشمن نداشته باشم و به گمان خودم ،در این بخش هم موفق بودم .

در جریان مستمر دوست یابی و با ایجاد فضای مجازی دوستان حاضر و فعال در این فضا نیز نادیده به قلب ودل و جان یکدیگر رسوخ کردند و الفت ها ایجاد شد که دست کمی از دوستی حضوری نداشت و بلکه بعضی وقت ها بیشتر از دوستی در دنیای حقیقی به دل آدم می نشیند . تا جایی که همیشه اوقات آرزو داریم ای کاش می شد این دوستان را از نزدیک هم ببینیم و از مصاحبت و دوستی و همنشینی شان استفاده ببریم .

برای من اما ، از وقتی از طریق وبلاگ دوست عزیزم آقای سامع ،با آقا مصطفی ستاریان آشنا شدم و احساس قرابت فکری کردم آرزو بود که ایشان را از نزدیک ببینم و با مهاجرتی که به تهران کردم در اولین فرصت به حضور ایشان رسیدم و همانگونه که هردو از هم تصور داشتیم گویا سال هاست باهم رفت و آمد داریم . در وصف خوبی و خصایل آقای ستاریان هم زبان و قلم من گویا نیست و هم اینجا مجال نیست و علاوه بر آن اکثر خوانندگان این وب ایشان را بهتر و بیشتر از من می شناسند و به نوعی توضیح واضحات است .


دیروز به همت و تلاش ایشان و هماهنگی که انجام دادند تو فیق و سعادت حاصل شد -با چند دوست بسیار عزیز و ارزشمند دیگری که در فضای مجازی دوستی داشتیم و بنده به آن بزرگواران ارادت داشتم –در باغ مصفا و زیبایشان، دور از هیاهوی شهر و هوای آلوده اش ،ساعتی از عمر را در محضر این دوستان باشم . گزارش این دیدار را احتمالاً با قلم شیوا و بلیغ دوستان خواهیم خواند من فقط به این شعر شهریار اکتفا می کنم که فرمود :

امشب از دولت می دفع ملالی کردیم

این هم از عمر شبی بود که حالی کردیم...

نظرات 11 + ارسال نظر
kamangir جمعه 3 مهر 1394 ساعت 11:34 http://ranandegan.blogsky.com

سلام
ایام بکام

سید نورالدین جمعه 3 مهر 1394 ساعت 00:27

سلام
خدا را شکر که در تهران تنها نیستید ولی امیدوارم هر چه زودتر به شهرضا برگردید

سهیل پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 22:47 http://sobhebahary.blogfa.com/

سلام و وقت بخیر
ازاینکه ساعات خوب و خوش و شادی داشتید خوشحالم .
بعدش هم اینکه می بینم هی دوستان دارند از مصاحبت و دیدار با یکدیگر و با بزرگ عزیز پرده برداری نموده و اظهار شور و شعف و شادی می نمایند و به قول ما مشهدی ها ما را جیزززززززک می دهند . اشکالی ندارد ما صبوری به خرج میدهیم و صبر می کنیم تا انشاءالله زمان دیدار ما با بزرگ عزیز برسد . اونوقت من میدونم و تک تک شمایان همساده ها . خوبی اخر دیدن اینه که بزرگ عزیز تمام اطلاعات و اخبار و برداشتهای خودش از شمایان را یکجا به من می دهد . یعنی من ازش میگیرم .

ستاریان پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 18:12 http://mostafasatarean.blogsky.com/

سلام
هر چند این دیدار در سفری یکروزه و در ساعاتی محدود محقق شد اما یقین دارم که خاطراتش هرگز از ذهن من پاک نخواهد شد. خدا رو شاکرم که لطفش رو شامل حال من کرد و میزبان چند نفر از خوبان روزگار بودم. به من که بسیار خوش گذشت و از لحظه لحظه موانست و مجالست با شما لذت بردم و مدام افسوس خوردم که ایکاش این جمع محدود به چند نفر نمی شد و دوستان غایب هم می تونستند حضور داشته باشند. در اینصورت خاطره ای شیرین و ماندگار برای تمام عمرمون در حافظه مون ثبت می کردیم.

سهیلا پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 15:59 http://rooz-2020.blogsky.com/

خانه ی دوست کجاست؟
در فلق بود که پرسید سوار
اسمان مکثی کرد
رهگذر شاخه ی نوری که به لب داشت به تاریکی شن ها بخشید
وبه انگشت نشان داد سپیداری و گفت
نرسیده به درخت
کوچه باغی است که از خواب خدا سبز از تر است
ودر آن عشق به اندازه ی پرهای صداقت ابی است
می روی تا ته آن کوچه که از پشت بلوغ ،سربه در می ارد
پس به سمت گل تنهایی می پیچی
دو قدم مانده به گل
پای فواره ی جاوید اساطیر زمین می مانی
وترا ترسی شفاف فرا می گیرد
در صمیمیت سیال فضا، خش خشی می شنوی
کودکی می بینی
رفته از کاج بلندی بالا،جوجه بردارد از لانه ی نور
واز او می پرسی
خانه ی دوست کجاست؟

سهراب سپهری

امیدوارم همواره باغ دوستیهاورفاقتها در ساختمان همساده ها پر رونق وچاییشون همیشه تازه دم باشه...

باران پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 14:55

سلام وعیددوستان خجسته ومبارک باد
توصیه و نصحیت مادر گرامی تان را مانیز اویزه ی گوش خواهیم کردروحشون شاد
ممنون که مارو زیاد منتظر نذاشتید و از دیداربه یادماندنی دیروز برامون نوشتید بخصوص عکس ها گرچه جای مهمان های دیگه خالیه!وما منتظر خواندن خاطرات دوستان گرامی دیگمون هستیم
همواره شادباشید و سلامت

دادو پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 13:04 http://dado23.blogsky.com

با سلام
عیدتان مبارک و ایام بکام

ناهید پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 11:31

سلام
عیدتون مبارک
خیلی خوشحالم که سرانجام روز موعود فرا رسید و دوستان وبلاگی تونستن به سلامتی در باغ کویر سبز جمع بشن و روز خاطره انگیزی رو بسازند، خدا رو هزاران مرتبه شکر
خدا به باغ و مزرعه ی داداش ستاریان عزیز نیز خیر و برکت دهد و همیشه سبز و پرثمر باشد
عکس یادگاری اساتید اهل قلم بسیار زیباست، همواره جمعتون جمع و دلتون شاد باد

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 11:22 http://rahi-2bare.blogsky.com/

سلام سلام
به به یک روز خوب با همساده های خوب
(البته تا امروز شما -جناب امیری- برای همطاف جزو بهترین همساده بوده بودید ها... آرام و متین... برقرار بمانید و راضی در کنار دوستان)
.
به احتمال رو به یقین این تصاویر قبل از جنگ جوجه خوران است همگی مرتب هستید خوو... نه آستینی پاره شده نه صورتی زخمی نه چشمی کبود
.
ما اینجا نشستیم منتظر بقیه اش هستیم (سارابانو کجایین شما؟ عکس رو کنید ببینیم نماینده ما چه کرده با این جمع اخوت ببخشید اخوان)

یادخاطرات پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 10:33

سلام

چه پست زیبا ودلنشینی.

دیدار دوستان با یکدیگر ...از این بهتر نمیشود.

ان شاالله اقای ستاریان هم به شهرضا تشریف بیاورند.

در جایی خواندم اقای ستاریان شریک اقای سامع هستند پس چرا ایشان را حضوری ندیده اند؟

دیده از دیدار خوبان برگرفتن مشکلست

هر که ما را این نصیحت می‌کند بی‌حاصلست

مریم پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 10:26

سلام
عیدتون مبارک
ان شاءالله همه ی لحظات عمرتون همین قدر شیرین و لذت بخش باشه
آقای امیری جناب شنگ خبر دارند که شما عکسشونو رونمایی کردید ؟ آخه خیلی حساسند که شجره نومچه شون برملا نشه
راستی سارا بانو و دختر گلشون کجایند؟
من به صورت خصوصی از هیچ کدوم از دوستان سوال نمی کنم که چی شد و کجا رفتید و چی گفتید و چی خوردید چون مطمئنم از این به بعد گزارشهای مبسوط این دیدار خاطره انگیز رو در همساده ها خواهیم خوند دلم می خواد منم مثل دوستان عزیز خواننده مون خبرها رو دست اول، همین جا دریافت کنم
خوشششششش باشید همیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد